توجه دولت به سیاست خارجی و مسائل داخلی


حیات غرب - مهندس محمد حسین مقیمی امروز در سیمنار فرمانداران و بخشداران استان که با حضور استاندار کرمانشاه و معاون سیاسی و امنیتی استانداری در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد،افزود: اگر نگاهی به اطراف کشورهای منطقه داشته باشیم فعالیت تروریستی و ناامنی در بسیاری از کشورها در حال انجام است اما خوشبختانه جمهوری اسلامی از یک ثبات و امنیت خوبی برخوردار است.

فرمانداران نقش تعیین کننده ای در ایجاد امنیت دارند

وی امنیت حاصل شده در کشور را مرهون تلاش ها و مجاهدت های مرزبانان غیور و سلحشور و تمامی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برشمرد و گفت: باید قدران این امنیت که قطعاً ثمره تلاش ها و فعالیت های اثربخش در شوراهای تامین استان ها و شهرستان ها نیز می باشد را بدانیم و با جدیت این اقدامات ادامه داشته باشد و تلاش شود تا نقاط ضعف به نقاط قوت تبدیل شوند.

مهندس مقیمی با توجه به شرایط مرزی استان کرمانشاه از فرمانداران و بخشداران خواست که هوشیاری خود را افزایش دهند و همه موضوعات را رصد و پیگیری و راهکارهای متناسب با شرایط را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه فرمانداران نقش تعیین کننده ای در ایجاد امنیت دارند گفت: این موضوع از وظایف اصلی فرمانداران است که همواره باید مد نظر قرار دهند.

به مسائل اقتصادی و معشیت مردم توجه شود

قائم مقام وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم از وظایف مهم فرمانداران است ، خاطرنشان ساخت: ضرورت دارد که برنامه ریزی های لازم برای افزایش درآمد مردم صورت گیرد و همانطوری که مسئولیت قبول کردیم وظیفه داریم که برای پیشبرد برنامه های دولت در شهرستان ها تلاش کنیم.

وی گفت: باید درست تصمیم گیری کنیم و با اجرای درست کارها به اهداف خود که همان ایجاد کار، شغل و تامین رفاه مردم است، دست پیدا کنیم.

دولت یازدهم در آغاز کار با شرایط خاصی روبرو بود

مقیمی در ادامه به شرایط کشور در آغاز کار این دولت اشاره کرد و افزود: آن زمان کشور موقعیت خاصی داشت و اگر شرایط آن زمان را مطرح می کنیم به این جهت است که باید چکار کنیم و چطور اهداف و برنامه های پیش بینی شده را مورد پیگیری قرار دهیم.

وی ادامه داد: زمانی این دولت کار خودش را آغاز کرد رشد اقتصادی کشور منفی 6 درصد بود و همچنین تورم در کشور 43 درصد و بیکاری نیز 13 درصد بود و بطور کلی کشور دچار رکود شده بود و اگر به تاریخ بسیاری از طرح های راکد مراجعه کنیم متوجه می شویم که زمان توقف اکثر واحدهای تولیدی مربوط به همان دوران است.

وی همچنین درآمد بالا از صادرات نفت در آن زمان را از دیگر تفاوت ها بین دولت قبل و دولت حاضر عنوان کرد و گفت: امروز درآمد کشور از فروش نفت با توجه به پایین آمدن قیمت نفت بسیار پایین است و همچنین آن زمان با حال حاضر یک تفاوت دیگر دارد و آن اینکه در آن زمان سازمان های بین المللی هر روز قطعنامه علیه کشور صادر می کردند در حالیکه امروز یک مشکلی را از جلوی پای کشور برمی دارند.

وی تصریح کرد: وقتی برجام به تصویب رسید بعضی ها می گفتند نتیجه برجام چی شد در حالیکه باید توجه داشت که کشور از تورم، رشد منفی و رکود و بیکاری بالایی برخوردار بود بنابراین برای کاستن این همه مشکلات خیلی باید کار انجام و خیلی از زمینه ها نیز اصلاح می شد و برای حل تمامی این کارها نیاز به زمان داشتیم.

مقیمی با بیان اینکه این دولت برنامه های مذاکره با کشورهای خارجی را به مسئول اصلی یعنی وزارت امور خارجه سپرد، گفت: تیم مذاکره کننده کشور با ایستادگی و مقاومت موفق شد بحث ها را به پیش ببرد و این موضوعات هر روز با مسئولین داخلی در میان گذاشته می شد و با هماهنگی مسئولین نظام افراد تیم مذاکره کننده به مذاکره با 6 کشور دنیا می پرداختند.

وی گفت: به اذعان مخالفین و موافقین تیم مذاکره کننده ایران موفق و توانست که به اهداف خود دست پیدا کند.

نگوئیم که دولت تنها به موضوع برجام رسیدگی کرد

وی اظهار داشت: بعضی اینگونه وانمود می کنند که دولت تمام تلاش خود را معطوف به موضوع برجام کرد اما باید توجه داشت که دولت علاوه بر اینکه یک تیم قوی و مجرب برای مذاکرات اعزام کرد از سوی دیگر هم تمام تلاش خود را برای حل مشکلات و بیرون آمدن از آن شرایط به ویژه مشکلات بیکاری، تورم رکود بکار گرفت که خوشبختانه هم اکنون با نتایج خوبی همراه شده است.

تورم در کشور به تک رقمی رسیده است

قائم مقام وزارت کشور بیان داشت: تورم در حال حاضر در کشور تک رقمی شده است و رشد اقتصادی کشور از منفی 6درصد به مثبت چهار و نیم درصد رسیده است و دولت نهایت توان خود را برای رسیدن به رشد 8 درصد نیز بکار گرفته است.

وی گفت: بنابراین باید بگوئیم که دولت در کنار در سیاست خارجی در زمینه پیشبرد سیاست داخلی هم تلاش گسترده ای انجام است و خوشبختانه به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کرده است.

مقیمی افزود: همچنین کشور در زمینه تولید گندم نیز به خودکفایی رسیده است در حالیکه از سال 1384 کشور وارد کننده گندم شد بنابراین تمامی این فعالیت ها در کنار اقدامات انجام شده در مذاکرات صورت گرفته است نه اینکه بگوئیم دولت تنها به مذاکره هسته ای پرداخت و از دیگر موضوعات غافل شد.

در بخش بهداشت و درمان کشور یک تحول عظیم صورت گرفته است

وی همچنین برنامه های انجام شده در بخش بهداشت و درمان کشور را از برنامه های شاخص دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر اگر فردی در مراکز درمانی در شهر بستری شود 7 درصد از هزینه ها را پرداخت می کند در حالیکه این رقم در دولت قبل 70 درصد بود آیا این کارهای صورت گرفته تغییر و تحول نیست؟

وی خاطرنشان ساخت: طی سه سال گذشته بیش از 11 میلیون نفر از مردم دارای بیمه سلامت شده اند که در بحث درمانی یک تحول بزرگ محسوب می شود.

در حال حاضر برای فروش نفت و خرید کالا رقابت وجود دارد

قائم مقام وزارت کشور ادامه داد: در آن زمان کشور اگر مباردت به فروش نفت می کرد فقط می توانست به چند کشور محدود بفروشد و در مقابل هم کالاهایی که مد نظر آنان بود باید وارد می کرد ولی امروز نفت را به هر کشوری که بخواهیم می فروشیم و در مقابل هم برای خرید کالا رقابت برای خرید بهتر وجود دارد.

دولت برای خروج از رکود برنامه دارد

وی گفت: همچنین دولت برنامه ویژه ای را برای خروج از رکود تدوین کرده و با جدیت این موضوع را پیگیری می کند.

80 درصد از ساخت واحدهای مسکن مهر به اتمام رسیده است

وی همچنین با اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای ساخت واحدهای مسکن مهر در کشور گفت: تا روی کارآمدن این دولت تنها 40 درصد از ساخت واحدهای مسکن مهر به اتمام رسیده بود اما این رقم طی این سه سال به 80 درصد رسیده است لذا فرمانداران موظف هستند که این اقدامات و برنامه ها را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

برای کاهش معضلات اجتماعی برنامه داریم

مقیمی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای تحول در بخش اجتماعی کشور  نیز گفت: این دولت تصمیم دارد که به 4 موضوع اساسی در بخش اجتماعی یعنی طلاق،اعتیاد، مسائل اخلاقی و مسائل حاشیه نشینی بپردازد و در این زمینه وزارت کشور مسئول اجرای برنامه ها است که در این راستا استان ها نیز باید به برنامه های خود را ارائه و دنبال کنند.

فرمانداران نسبت به تکریم ارباب رجوع حساس باشند

وی همچنین از فرمانداران و بخشداران خواست که به موضوع تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مردم از مراجعه به ادارات توجه ویژه کنند و از این موضوع به عنوان مهمترین وظایف فرمانداران یاد کرد.

تلاش می‌کنیم در انتخابات ریاست جمهوری نشاط و آرامش سیاسی در اوج باشد

وی در پایان سخنان خود به موضوع انتخابات در 29 اردیبهشت ماه سال آینده اشاره کرد و گفت: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند "رای مردم حق الناس است" بنابراین ما به عنوان مجریان انتخابات باید از آرای مردم صیانت کنیم و توجه به قانون را سرلوحه کاری خود قرار دهیم و همچنین اصل بیطرفی خود را نیز رعایت کنیم.

وی بیان داشت: در انتخابات 7 اسفند سال گذشته که در کشور برگزار شد ما به سه موضوع صیانت از آرای مردم، قانونمداری و بیطرفی در انتخابات توجه ویژه داشتیم که خوشبختانه آن انتخابات به شکل بسیار مناسب و خوبی برگزار شد و تلاش خواهیم کرد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نشاط و آرامش سیاسی در اوج باشد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی