تعداد بالای جوانان بستری شده در بیمارستانهای روانی


حیات غرب - دکتر حسین کریم در مراسم افتتاح تخت‌های روانپزشکی بیمارستان فارابی کرمانشاه که همزمان با سراسر کشور صورت گرفت، اظهار داشت: امروز در سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس ۱۰۰۰ تخت روانپزشکی افتتاح شد که سهم کرمانشاه از این تعداد ۱۱۰ تخت است.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۱۰ تخت روانپزشکی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم ۸۵ تخت در بیمارستان فارابی، ۱۵ تخت در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی، شش تخت در جوانرود و چهار تخت در کنگاور افتتاح شد.

دکتر کریم با بیان اینکه روانپزشکان بیشتری برای ارائه خدمت در بیمارستان‌ها مستقر خواهند شد، افزود: سال آینده نیز تعداد تخت‌های روانپزشکی در استان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به بار سنگین بیماران روانی در استان کرمانشاه گفت: علاوه بر افزایش تخت‌های روانپزشکی تعداد روانپزشکان و  و کیفیت ارائه خدمات در بیمارستان‌های روانی را ارتقا خواهیم داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وجود ۳۰۰ بیمار روانی در نوبت بستری در استان خبر داد و گفت: متاسفانه بیشتر تخت های روانپزشکی را جوانان اشغال کردند و آمار بیماریان روانی نیر در استان ما بالاست.

کریم نسبت به خطر افزایش بیماری های روانی هشدار داد و گفت: این مشکل ناشی از استرس بالای جامعه و گرایش مردم به رفع امور خود با دعوا است.

وی همچنین ب به خطر توزیع مواد مخدر در برخی اماکن ورزشی استان کرمانشاه هشدار داد و اظهار کرد: بیماری های روحی روانی و عدم توجه به سلامت اجتماعی بسیار مخرب تر از سرطان و بیماری های قلبی است و همه باید به این امر واقف باشند.

کریم گفت: جامعه افسرده با مشکلات روحی و روانی  یک جامعه ناتوان است و هیچ موفقیتی بدست نخواهد آورد.

دکتر کریم با اشاره به کمبود نیرو در بیمارستان‌های روانی گفت: اخیراً معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هدف راستای پیشگیری از بیماری‌های روانی و آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های متعدد پزشکی در دست اقدام در استان گفت: تعداد تخت‌های روانی در بیمارستان‌های استان رشد صددرصدی داشته و در طرح تحول نظام سلامت تعداد تخت‌ها از ۱۳۷تخت به ۲۵۳ تخت افزایش یافت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از طریق ویدئو کنفرانس از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه زیرساخت‌های سلامت استان کرمانشاه قدر دانی کرد.

هاشمی با اشاره به توزیع مناسب تخت های بیمارستانی در استان بیان کرد: امیدواریم طی سال‌های آینده پروژه‌های بیشتری در استان کرمانشاه افتتاح شود.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی