تبلیغات و بیانیه رازانی استاندار کرمانشاه در خصوص قصر شیرین و انتقال ذوق زدگی زود هنگام به مردم

حیا ت غرب - ترویج و دمیدن روح امید و نشاط در جامعه اقدامی بسیار ارزنده است . امید زمانی تاثیر بیشتر پیدا می کند که در عمل تجلی یابد و یا حداقل در چشم اندازی کوتاه مدت  محقق شود .

 اگر این وعده وعید ها به درازا بکشد نه تنها امیدی در دل مردم روشن نمی کند ، بلکه ممکن است یاس و نا امیدی بیشتر شده و مردم را نسبت به سخن های بعدی مسئولین بد بین شوند .

مردم پیش از ترویج امید و آرزو ،  از مسئولین خود صداقت می خواهند .

متاسفانه تا کنون صحبتهای زیادی با مردم شده و در عمل نتیجه ی کمتری را دیده ایم . بطور مثال می توان به پروژه های مختلف شهری چون قطار سبک شهری و یا راه آهن کرمانشاه اشاره کرد .سال گذشته قرار بود در ابتدای جاده ورودی از ضلع شرقی و مقابل هوا نیروز یک میدان بسیار بزرگ و زیبا تا اسفند 95 افتتاح شود . این خبر رسانه ای شد . ولی در عمل کلنگش در زمین گیر کرد .

  قبل از سفر روحانی به کرمانشاه بیانیه مجمع نمایندگان منتشر شد که نوبخت قول داده اند پروژه راه آهن در 22 بهمن افتتاح شود این وعده تو خالی از آب در آمد و به اشکال مختلف این وعده به تعویق می افتد . همان زمان حیات غرب به عنوان یک رسانه پیگیر با بازدید میدانی از مسیر پروژه و تعطیلی و یا نیمه تعطیلی برخی کار گاه ها و حجم کار باقی ماند ه، گفت این وعده یک دروغ آشکار است ولی متاسفانه گوش شنوایی پیدا نشد و مردم را همینطور امیدوار گذاشتند . تعدادی فکر می کردند 22 بهمن مورد نظر آنها هیچگاه فرا نخواهد رسید . اکنون نیز رازانی استاندار کرمانشاه وعده 29 فروردین 96 را داده اند و از هم اکنون برخی دیگر از مدیران و وزیر مسکن ، با دیده تردید به این وعده نگاه می کنند .

 البته فعلا نسبت به قول استاندار در زمینه ایجاد تحول در استان چیزی نمی گوییم و به فرصتی دیگر موکول می کنیم .

خواست منطقه آزاد تجاری قصر شیرین ، قبل از سفر آقای روحانی  یکی از مطالبات اصلی مردم و نمایندگان بوده و همان زمان آقای روحانی قول تنظیم لایحه و ارسال آن را به مجلس دادند . این خبر همان زمان در سطح گسترده ای  رسانه ای شد .  شادی و شور و شعف خبر نیز به مردم منتقل گردید . در آن زمان همه یقین داشتیم از سوی دولت برای تنظیم لایحه  هیچ مانعی بوجود نمی آید  . حال طبق روال عادی در چرخه تصویب و ارسال به مجلس قرار گرفت .

این بیانیه استاندار و انتقال شور و شعف زود هنگام به مردم ، انسان را به یاد افتتاح چند باره طرح ها یی می اندازد که هر مدیری در زمانهای مختلف یک پروژه را چند بار کلنگ زنی می کند و توجهی به حافظه مردم ندارد .

طرح منطقه آزاد تجاری قصر شیرین هنوز خان اول خود را طی کرده . نمایندگان زیادی در مجلس مخالف سر سخت افزایش مناطق آزاد تجاری در کشور هستند . زیرا این حرکت را در راستای ترویج واسطه گری کالا دانسته و ضد اقتصاد مقاومتی تلقی می کنند .

برای به ثمر رسیدن این مطالبه مردمی ، نمایندگان محترم باید تلاش خود را در مجلس و کمسیون ها چندین برابر کرده و برای رای آوری طرح در صحن علنی مجلس فعالیت چشم گیری داشته باشند .

لذا تبلیغات زود هنگام در این زمینه ، ممکن است در ذهن مردم اینگونه القاء شود که در مدت محدودی این پروژه عملیاتی می شود و اگر این اتفاق پیش نیاید اثر معکوس داشته و یک فعالیت تبلیغی به اقدامی ضد تبلیغی تبدیل شده که مسبب آن مسئولین محترم خواهند بود .

آزادی منطقه تجاری قصر شیرین در عین حال که اقدامی ارزنده برای استان خواهد بود ، ولی واقعیت این است که بخش کمی از مشکلات استان را حل می کند . مدیران عزیز ما بیشتر باید به فکر جذب سرمایه گذاری برای طرح های کلان باشند که بدون خطوط حمل و نقل ریلی ،سرمایه گذار رغبتی برای این کار ندارد . لذا افتتاح راه آهن کرمانشاه یکی از اولویت ها و مقدمه توسعه استان است . 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی