معاونت محترم استانداری ،با حلوا حلوا کام احزاب و تشکلها ی مردم نهاد شیرین نمی شود

  

حیات غرب - نزدیک انتخابات است و مسئولین خصوصا بخشهای سیاسی و اجتماعی به فکر احزاب و تشکلهای مردم نهاد افتاده اند .تا چون دوره های قبل قدری تعریف و تمجید کنند و آنها را دنبال تدوین برنامه و راهکار بفرستند .

آقای شاه حسینی معاونت محترم سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با سبقه فرهنگی، وقتی به مسند این کار نشستند امید های زیادی در دل تشکلهای مردم نها د و احزاب روشن شد . امید داشتند در سایه مدیریت ایشان ساختار درست و ماندگار برای این دو بخشِ موثر درجامعه چنان تعریف شود که قائم به فرد نباشد و هر مدیری نتواند طبق سلیقه و میل خود با تشکلها و احزاب برخورد کند .

در عمل اینگونه نشد در پاره ای از مسائل حتی معاونت دفتر اجتماعی استانداری نسبت به تصمیمات نیم بند بالا دستی بی اهمیت بود و آنها را به اشکال مختلف ولی ظریف وتو می کرد .

با پیشنهاد جناب شاه حسینی در سال گذشته شورای مشورتی در خصوص تشکلهای مردم نهاد در همه عرصه ها با آب و تاب فراوان در تالار شهدای استانداری تشکیل شد  . امید بود که این شورا بتواند به کمک استانداری ، مشکلات تشکلها را آسیب شناسی و در حد توان راهکار ارائه دهد. ولی متاسفانه در طول یک سال فقط در همان اوایل یک جلسه تشریفاتی برگزار و به بوته فراموشی سپرده شد . در هفته گذشته نیز دعوتی از این شورا و البته با مشارکت اعضای خانه تشکلهای مردم نهاد بعمل آمد. این جلسه نتیجه ا ی موثری در بر نداشت .تنها همان مشکلات قبلی تکرار شد. غالب صحبتهای جلسه حول محور بی مهری های استانداری و موانع ایجاد شده از سوی برخی افراد ، برای خانه تشکلها بود . در این جلسه حرفی از شورای مشورتی نبود و معلوم نشد دعوت آنها به چه منظوری بوده است .

البته بعد از دوسال تلاشِ اعضای هیات مدیره خانه تشکل ها ، برای جلوگیری از انحلال و خط و نشان کشیدن های معاونت دفتر اجتماعی استانداری برای حذف افراد فعال در این حوزه ، خانه تشکلها،با مساعدت آقای شاه حسینی دارای سر پناهی موقتی شده است . که آرزو می کنیم اعضای محترم آن بتوانند قدمی در راستای تقویت تشکلها بردارند .

روز چهار شنبه مورخ 27 بهمن نیز معاونت محترم سیاسی امنیتی با تعدادی از احزاب جلسه داشت در این جلسه هم مانند جلسه با تشکلها،  گله گذاریها مطرح بود .

مردم انتظاری که از مقامات موثردر حوزه سیاسی اجتماعی دارند این است که به قولهای خود بصورت جدی پای بند باشند و به تاثیر تشکل و احزاب (البته در صورت حمایت)اعتماد کنند . این حمایت و اعتماد باعث می شود بصورت آهسته ولی ماندگار شاهد فرهنگ سازی در راستای مردم سالاری دینی در تمام حوزه ها باشیم .

در غیر اینصورت فقط برگزاری جلسات برای رفع تکلیف و شنیدن سخنان مخاطب بدون هیچ حرکتی برای ایجاد تحول تنها یاد آور  حکایت همان حلوا حلوایی است که دهان را شیرین نمی کند . 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی