معاون استاندار کرمانشاه: سند توسعه شهر کرمانشاه باید با یک نگاه چند جانبه به مسائل و مشکلات تدوین شود

حیات غرب - مجتبی نیک کردار روز چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی توسعه شهر کرمانشاه که در سرسرای جلسات امور پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه برگزار شد افزود: تیم هایی از متخصصان این شورا برای تدوین درست و بی عیب این سند باید با حضور میدانی خود در میان مردم و شهرک های مختلف کرمانشاه به شناسایی و جمع آوری اطلاعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهر و مردم بپردازند.
وی گفت: براساس بانک جامع و دقیق اطلاعاتی که این شورا از مختصات و ابعاد شهر کرمانشاه جمع آوری خواهند کرد باید راهبردها و اولویت های شهر در الگو توسعه طراحی شود.
نیک کردار بیان داشت: شهر کرمانشاه با یک میلیون نفر جمعیت و موقعیت خوب جغرافیایی، دانشگاهی و پزشکی مرکز شهری منطقه غرب کشور است. 
به گفته نیک کردار، در چشم انداز سند توسعه شهری کرمانشاه باید بین دستگاه ها، دولت و شهرداری هم افزایی و همکاری لازم پیش بینی و مشخص شود وگرنه به شکست منجر خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: سند توسعه شهری کرمانشاه باید برای همه مسئولان و مدیران یک سند بالادستی تلقی و تغییر مدیران بر چشم انداز توسعه شهر آسیب نزند.
وی در ادامه با بیان اینکه سند توسعه باید قابلیت به روز رسانی داشته باشد از شورای راهبردی توسعه شهری کرمانشاه خواست در این سند توسعه شهر کرمانشاه توجه ویژه ای به بافت فرسوده و 300 هزار حاشیه نشین داشته باشند.
نیک کردار با اشاره به اینکه شهر یک موجود زنده و همواره در حال تحول است، گفت: متاسفانه مردم فکر می کنند اگر فلان کارخانه یا شرکت و پروژه راه اندازی شود تمام مشکلات و مسائل استان و شهر حل خواهد شد در حالی که این گونه نیست.
او در پایان اجرای اساسی سند توسعه شهری را منوط به پرورش و آموزش نیروی انسانی متخصص در ساختار شهرداری شهر کرمانشاه دانست.
در ادامه اعضای شورای راهبری توسعه شهری کرمانشاه در سند توسعه، خواستار مدیریت واحد شهری، طراحی الگو ویژه و مختص به شهر کرمانشاه براساس مشکلات این شهر، استفاده از تجربیات موفق در مدیریت شهری داخل و خارج از کشور، توجه به توسعه پایدار با توجه به محیط زیست، مشارکت پذیری مردم و نهادسازی اجتماعی شدند.
نیمی از جمعیت 2 میلیون نفر استان کرمانشاه در شهر کرمانشاه زندگی می کنند.

ایرنا

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی