محسنی اژه ای:ریشه حقوق‌های نجومی در دولت احمدی‌نژاد بود


 حیات غرب - حجت‌الاسلام غلامحسین حسنی اژه‌ای در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در پاسخ به پرسش های آنان، با بیان اینکه بخشی از حقوق‌های نجومی مربوط به سال‌های اخیر نیست و از سال‌های دور شروع شده است، اظهار کرد: متأسفانه پرداخت‌ها در سال‌های اخیر و در این دولت اوج گرفت.


محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه مسأله حقوق های نجومی، مسأله مهمی است که باید به ابعاد مختلف آن توجه شود، تصریح کرد: ابتدا باید دید حقوق نجومی را با چه معیاری می‌سنجند و چه میزان حقوق را نجومی به حساب می‌آورند. آیا همه افرادی که کارهای فنی و غیر فنی با بازدهی و کیفیت کم و بالا انجام می‌دهند باید حقوق‌های یکسان بگیرند؟ باید پرداخت را به ارزش کار بدهیم و ما نمی‌گوییم همه پرداخت‌ها یکسان باشد.

وی با بیان اینکه این فاصله نباید موجب اشرافی‌گری شود، خاطرنشان کرد: متوسط حقوق مدیران بعضی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در سال به 200 میلیون تومان هم می‌رسید، اگر کسی 200 میلیون تومان حقوق بگیرد، چه اتفاقی در زندگی‌اش می‌افتد؟ این باعث ایجاد شکاف طبقاتی می‌شود.

معاون اول قوه‌قضائیه خاطرنشان کرد: در هنگام طرح این مسأله ابتدا ما به آن ورود نکردیم و قرار شد دولت خود با این مسأله برخورد و آن را حل کند، اما تاکنون هیچ موردی از تخلف به قوه‌قضائیه ارجاع نشده است، ولی در عین حال دولت اقداماتی نظیر برکناری و استعفای 13 تن از متخلفان و تعیین سقف حقوق مدیران در شورای حقوق و دستمزد انجام دادند که کارهای خوبی است، اما از نظر بنده این اقدامات کافی نبوده و با ابهاماتی همراه بود.

وی همچنین با اشاره به ورود دیوان محاسبات به بحث حقوق‌های نجومی بیان کرد: دیوان محاسبات هم به این مسأله ورود کرد اما تاکنون از ناحیه دیوان محاسبات هم مواردی را به دادسرای خودشان اعلام کردند، ولی به عنوان اینکه جرمی اتفاق افتادهف چیزی به دستگاه قضایی اعلام نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه با اذعان به اینکه قوه قضائیه نیز در این مورد کوتاهی‌هایی کرده، تصریح نمود: مقداری از مشکلات هم به بازرسی کل کشور وارد است و ما این موضوع را انکار نمی‌کنیم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی