برخورد با متخلف در شهرداری و شورای شهر مطالبه ی عمومی بوده و رابطه ی مردم و شهرداری را تقویت می کند

حیات غرب - شهرداری و شورای شهر کرمانشاه از دیر باز تا کنون نتوانسته اند اعتماد مردم را به صورت کامل به خود جلب کنند . همین عدم اعتماد باعث شد روز بروز فاصله و عمق مردم و شهرداری بیشتر و همکاری دو طرف برای ساختن شهری آباد و توسعه یافته کاهش یابد .

شهر کرمانشاه زمانی می تواند همتراز یک کلان شهرمطرح شود که اعتماد مردمی را برای مشارکت جلب کند.

آقای آرش رضایی شهردار کرمانشاه از زمان حضور در سمت شهرداری تمام سعی خود را بکار برده است تا صادقانه و با روشهای علمی و تخصصی بنای تخریب شده ی اعتماد مردم به شهرداری را ترمیم کرده و مردم را در فعالیت های شهرداری شریک کند . امیدواریم زمان و امکانات لازم در اختیار ایشان قرار بگیرد .

زمان را اعضای شورای شهر با ابقاء شهردار و حمایت از او  می توانند فراهم کنند. اما بخش زیادی از امکانات باید توسط مردم تامین شود. تا شهرداری برای فعالیتهای عمرانی قدرت مانور داشته باشد . اگر مردم عوارض نوسازی سالانه ی خود را به شهرداری پرداخت کنند ،  بخش بسیار زیادی از بودجه و امکانات برای توسعه یافتگی شهر کرمانشاه تامین می شود .

سوال اینجاست که چرا مردم این کار را نمی کنند ؟ و چرا اعتماد به شورای شهر و شهرداری به نازلترین سطح خود رسیده است ؟

وقتی مردم شاهد تبعیض و فرصت طلبی در شورای شهر و شهرداری باشند . وقتی خدمات شهری در خور شان مردم نباشد و فعالیتها فصلی و سلیقه ای شوند . وقتی قوانین توسط برخی از اعضای شورای شهر تفسیر به رای شود و منفعت طلبی شخصی جای خود را با منافع عمومی عوض کند . وقتی نظارت و ارزیابی خوب و واقعی در شورای شهر وجود نداشته باشد و هر کمسیون و بخشی از شهرداری ملک شخصی برخی از اعضای شورای شهر تلقی شود . بسیار قابل پیش بینی است مشارکت مردمی کاهش می یابد و مردم علی رغم عشق و علاقه برای توسعه ی شهر کرمانشاه ، همپای دیگر کلانشهر ها با مسئولین شهرداری همکاری نکرده و مرتب بدهی خود را به تاخیر می اندازند به این امید که دلسوزانی واقعی سکان شورای شهر را در دست بگیرند .

قبل از انتخابات شورای شهر با کمال تاسف شاهد بودیم تعدادی از متخلفین درشهرداری خصوصا در کمسیون ماده ی 100 با دستور مقام قضایی توسط نیرو های امنیتی استان دستگیر شدند . همزمانی با ایام انتخابات ریاست جمهوری باعث شد رسانه ها ی استان بسیار گذرا به این موضوع بپردازند . متاسفانه بعضی از دستگیر شدگان از بستگان برخی از اعضای شورای شهر بودند .

وقتی یک سیستم نظارت و ارزیابی دقیق و واقعی طراحی نشده است و فعالیت شورای شهر و شهرداری در بخشی از امور شفاف نیست و اعتماد مردم مورد خدشه و دستبرد قرار می گیرد ، مقامات قضایی بعنوان مدافع مردم مجبور میشود  پا به میدان گذاشته و با متخلفین برخورد می کند .

این کار قدمی موثر در راه شفاف سازی و تقویت پیوند مردم با شهرداری است .

لذا شاهد هستیم مردم و بسیاری از کارکنان محترم شهرداری از این اقدام قوه ی قضائیه و مقامات امنیتی استقبال کرده و خواهان برخورد بدون ملاحظه با متخلفین هستند . زیرا اینگونه برخوردها باعث خواهد شد هزینه ی فرصت طلبی و اقدامات غیر قانونی در شهرداری بسیار بالا برود و کسی برای تخلف وسوسه نشود .

اعضای محترم شورای شهر که موفق شده اند اعتماد مردم را کسب نمایند ، قطعا نخواهند گذاشت پیرامون آنها شائبه ی فرصت طلبی بوجود بیایید و از اینگونه امور فاصله گرفته و می دانند عمر مسئولیت بسیار کوتاه است . لذا اگر می خواهند نام نیکی از خود بجایی بگذارند، باید تمام نگاه خود را معطوف خدمتگزاری به مردم کرده و از خادمین درستکار ، پاکدست ومتخصص در شهرداری حمایت نموده ، با متخلفین در هر جایگاهی بدون ملاحظه برخورد کنند  .  

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی