هرسین ، مردم ،فرماندار، شورای شهر، شهردار و مشکلات


حیات غرب – رضا منتظریانی - شهرستان هرسین یکی از باسابقه ترین شهر های استان کرمانشاه است . این شهرستان فرزندان و فرهیختگان بزرگی را در عرصه های مختلف علمی ، فرهنگی ، هنری و اجتماعی تقدیم دنیا کرده است . فرزانگان این دیار همواره مایه افتخار استان کرمانشاه بوده و چون ستارگانی بر پیشانی این استان نقش بسته اند .
شهرستان هرسین از دیر باز مهد تدین بود و علمای بزرگ این سامان شهرستان هرسین را بعنوان پایگاه دینداری معرفی کرده اند .
این شهرستان هم اکنون نیز دارای استعدادهای بالقوه ی فراوانی است .که متاسفانه بعلت سوء مدیریت در طول سنوات خیلی پیش نا شکفته مانده است . هوش مردم این شهرستان از ضریب خوبی برخوردار بوده و هست .ولی متاسفانه عدم وجود امکانات لازم ، استعداد جوانان ،آنگونه که انتظار میرود نمود خارجی پیدا نمی کند و از این دریای استعداد فقط تعداد محدودی می توانند در حد اعلا بدرخشند . این شهرستان در زمینه کشاورزی ، معدن و گردشگری نیز دارای استعداد خوبی است . در این بخش نیز این امکانات نتوانسته است بار زیادی از دوش مردم بردارد .
هرسین بیش از شهرستانهای دیگر درگیر مشکلات شهری و بیکاری است . مهاجرت از هرسین روز بروز بیشتر می شود و روند نگران کننده ای پیدا کرده است. در بخش فرهنگ و آسیبهای اجتماعی نیز این شهرستان در گیر مشکلاتی است که بخشی استانی و کشوری ولی بخشی از آن بومی و منطقه ای است که با حسن مدیریت می توان آن را کاهش داد .
از زمانی که دکتر شاه آبادی بعنوان فرماندار هرسین به دیار پدری خود رفته با خوی و رفتار لین یک آسیب شناسی کلی را از شهرستان استخراج کرده و با مدیریتی کاملا علمی روند توسعه شهرستان را با مساعدت ویژه استاندار به پیش می برد . عمق نیاز مندیها آنقدر فراوان است که این فعالیتهای زیر بنایی قطعا در دراز مدت نتیجه خواهد داده. پیگیریهای ایشان باعث شده بودجه شهرستان دو برابر شود که در استان این اتفاق بی نظیر است . از هم اکنون شاهدیم این شهرستان مسیر توسعه واقعی را خوب تشخیص داده و به درستی به پیش میرود .
فعالیتهای مشارکتی و مردمی در امر توسعه یکی از متغیر های بسیار تاثیر گذار بوده و چون فرماندار هرسین خود فرزند آن آب و خاک است، قطعا بیش از دیگران دل نگران رشد آن منطقه بوده و مردم شهرستان هرسین نیز این مهم را به خوبی درک کرده و با ایشان همکاری نزدیکی دارند.
شهر هرسین دارای مشکلات مختلف عمرانی و اجتماعی و فرهنگی است. که شورای شهر و شهردار با کمک فرمانداری باید تدبیری عاجل برای این موضوع بکار بگیرند. با پیگیریهای فرمانداری و مساعدت معاونت عمرانی استانداری جاده دو بانده هرسین در حال تکمیل شدن است که این موضوع قطعا در رشد شهرستان تاثیر گذار خواهد بود .
شهر هرسین نیز دارای مشکلات متعددی است .اصلی ترین مشکل شهری هرسین آسفالت معابر اصلی و خیابانهای فرعی و کوچه ها است که بیش 80 درصد مستهلک و فرسوده هستند و نیاز به بازسازی دارند لذا احداث کارخانه آسفالت برای شهرستان یک ضرورت ا ست .
مکان یابی و احداث محل دفن زباله شهری هرسین یکی دیگر از نیاز های این شهر است .زیرا دود ناشی از زباله و باد غالب از جهت غرب به شرق برای شهروندان مشکلات تنفسی ایجاد کرده است.
طرح تفصیلی شهر هرسین همچون تمام شهرستانهای استان کرمانشاه و حتی شهر کرمانشاه نیاز به بازنگری دارد.
مشکل سد معبر در هرسین یک معضل دیگر است که ناشی از بیکاری بالای جوانان این شهر می باشد .که باید برای این مشکل از سوی شورای شهر و شهردار تدبیری اندیشیده شود .ضمن اینکه میدان میوه و تره بار و جمع آوری مشاغل مزاحم و ساماندهی نقاط کار گاهی نیز یکی از نیاز های است.
نظافت شهری هرسین به درستی مدیریت نمی شود. البته شهرداری در این زمینه از کمترین امکانات برخوردار است و نیازمند این است که دولت در زمینه خرید ماشین آلات مکانیزه حمل زباله به شهرداری هرسین یارانه بیشتری بدهد . تعدادی ازدکه های مطبوعاتی بجای فروش مطبوعات و کار فعالیت فرهنگی متاسفانه قلیان به جوانان ارائه می هند . در جایی که شهر پاوه تنها مغازه قلیان فروشی خود را تعطیل کرد این مشکل فرهنگی در شهرستان هرسین باید به درستی ریشه یابی و درمان شود .
پارک تاریخی هرسین تخریب شده و روند بازسازی آن به کندی صورت می گیرد و نیازمند بودجه و تسریع در باز سازی است .
فضای فرهنگی در شهرستان هرسین بسیار کم است . البته کلنگ زنی فرهنگسرا انجام شده ولی ظاهرا زمین سفت بوده و کلنگ در زمین گیر کرده. لذا هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است . امید که شورای شهر و شهرداری این مهم را در اولویت کاری قرار دهند .
بیش از نیمی از فضای سبز هرسین تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد . در این زمینه بایستی تلاش جدی صورت گیرد
این شهرستان نیروی جوان و خوش فکر و صاحب برنامه به اندازه کافی دارد . اگر زمینه فعالیت برای آنها فراهم شود قطعا هرسین بعنوان یکی از شهرستانهای پیشرو در استان به خوبی ظاهر خواهد شد .
در شهرهای کوچکی چون هرسین، شهرداری درآمد زیادی ندارد و ممکن است برای پرداخت حقوق پرسنل و کارگران خود نیز دچار مشکل شود. لذا برای اجرای طرح های توسعه شهری ،اعتماد و مشارکت مردم می تواند بخش زیادی از مشکلات را مرتفع نماید . اگر شورای شهر و شهردار با مردم صادق باشند و تمام توان خود را در راه خدمت به مردم صرف کنند، قطعا مردم هوشیار هرسین این موضوع را درک کرده و به کمک شهردار و شهرداری و شورای شهر خواهند آمد . اگر این اعتماد حاصل شود قطعا مردم بودجه شهرداری را در راستای خدمات رسانی به خود می بینند و بدهی سالانه نوسازی ملک خود را خواهند پرداخت و با آن مبلغ کار های بزرگی می توان برای شهر هرسین انجام داد.
در این راستا انتخاب شهرداری توانمند بهترین کاری است که شورای شهر در سایه وحدت و همدلی می تواند انجام دهد .
ظاهرا اعضای محترم شورای شهر با وحدت کامل و بدون دخالت فرمانداری و شخص فرماندار گزینه مناسب خود را انتخاب کرده اند .
آقای کیو مرث اسدی جوان تحصیلکرده در حوزه عمران و شهرسازی و مدیریت اجرایی منتخب شورا بوده و بزودی فعالیت خود را در این شهرستان آغاز می کند .
کیو مرث اسدی در رزومه خود، سوابق اجرایی و مسئولیتهای مختلفی دارد که می توان به بخشی از آنها اشاره کرد . امید واریم این تحصیلات و تجربیات و پشتکار منشا خیر برای مردم شریف شهرستان هرسین باشد .
فوق لیسانس مدیریت شهری – شهردار شهرستان صحنه و کنگاور – کارمند شهرداری کرمانشاه – کارشناس فنی – مهندس ناظر پروژه های عمرانی در حوضه شهری – مهندس پایه یک سازمان نظام مهندسی – کار شناس رسمی و خبره دادگستری – مدیر نمونه شهرستان کنگاور – شهردار برتر در بین شهرداری های استان کرمانشاه در سالهای 89 – 90 – 91—92- - 93 – و 94 عضو هیا امنای حوزه علمیه شهرستان صحنه.
این سوابق اجرایی در کنار حمایت شورای شهر و فرماندار شهرستان جناب آقای دکتر شاه آبادی می تواند نوید بخش دوره ای خوب و بی تنش برای شهرستان هرسین باشد . انشاالله

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی