رازانی استاندار کرمانشاه، بماند یا برود ؟ کدام به سود استان است ؟


حیات غرب - این روز ها بحث ماندن یا رفتن رازانی استاندار کرمانشاه در محافل خصوصی و عمومی بسیار داغ است .

ندای این حساسیت به پایتخت هم رسیده و گروه های مختلفی در حال رایزنی با مقاماتی از هیات دولت و وزیر کشور  هستند . ظاهرا نمایندگان استان برای رفتن رازانی اصرار و برخی نیز برای ماندن اوتلاش دارند . اعضای ستاد دکتر روحانی نیز برای ماندن رازانی در حال مذاکره فشرده با مقامات و شخصیتهای مختلف در داخل و خارج از استان بوده و این گفتگوها به دکتر جهانگیری نیز رسیده است .

قبل از معرفی کابینه حدس زده می شد رحمانی فضلی بعنوان وزیر کشور معرفی نشود و یا در صورت معرفی از مجلس رای اعتماد نگیرد . ولی انتخاب او با رای بالا در مجلس، این پیغام را رساند که وزیر کشور برای کسب رای اعتماد ، به تعدادی از نمایندگان قولهای داده که ممکن است  با منافع مردم و دولت و در نهایت منافع ملی در تضاد باشد.

سقف آرای نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه مشخص است . درست است که این افراد در حال حاضر بعنوان نماینده مردم شناخته شده اند . ولی عقبه ی آرای آنها نشان می دهد، نماینده ی اکثریت مردم کرمانشاه نیستند .  لذا برای دلجویی از نمایندگان اقشار محدودی از جامعه ی استان ، نباید به خواست و اراده اکثریت مردم کرمانشاه که در انتخابات به خوبی تجلی یافت بی توجهی صورت بگیرد و مردم را از رای دادن خود نا امید کند .

رحمانی فضلی ، حق ندارد استان محروم کرمانشاه را مثل گوشت قربانی ، فدای اراده شخصی خود کند تا دل چند نماینده را به دست آورد. اگر این اتفاق نا مبارک محقق شود یعنی عملا خندیدن به آرای مردم کرمانشاه که در سطح کشور رتبه سوم را در رای به روحانی کسب نموده است . امیدواریم وزیر کشور به این نکته توجه ویژه نماید. تا طرفداران روحانی مجبور نشوند مسیر های دیگری را بروند.

یکی از دلایلی که نمایندگان خود را مستحق این تصمیم گیری کلان می دانند ، بی تحرکی جناح روحانی در بخشهای مختلف است . رسانه های اصلاح طلب نیز چون در طول حضور رازانی مورد بی مهری قرار گرفتند ، واکنش زیادی از خود نشان نمی دهند . در این فضا نمایندگان خود را والی مطلقه کرمانشاه تصور کرده و در حال پیشنهاد افرادی به وزیر کشور هستند که در صورت حضور منافع خواص از منافع عوام پیشی می گیرد .

اگر قرار است  رازانی برود باید به رای و نظر قالب مردم توجه شده و شخصی به استان بیاید که شناخت خوبی از کرمانشاه داشته و از همان ابتدا بدون باج دهی کار اجرایی را شروع کند .یعنی رفتن رازانی باید تبدیل به احسن شود .

در حال حاضر گزینه های زیادی مطرح شده است که اکثرا هیچ برتری نسبت به رازانی نداشته و حضور آنها در استان باعث میشود استاندار جدید مدت زیادی فقط به کسب تجربه بپردازد . استان کرمانشاه با این وضعیت ویژه ، تحمل این فرصت سوزی ها را ندارد . لذا در بین گزینه های پیشنهادی دکتر رازانی از امتیاز بالایی بر خوردار است . ایشان در طول این مدت استان کرمانشاه را به خوبی شناخته و مسیر رشد و توسعه استان را به درستی می تواند عملیاتی کند . البته مشروط به این شرط که تغییر در مدیریت اجرایی استان را در دستور کار قرار دهد .

بخش زیادی از نمایش ضعف عملکرد رازانی به این دلیل است که استاندار گروه رسانه ای پویا و قوی نداشت . لذا در صورت ماندن امیدواریم  یک گروه رسانه ای توانمند در استانداری فعال شود و در مدیریت روابط عمومی استانداری تجدید نظر اساسی صورت  بگیرد و تفکری در آن بخش حاکم شود که بیش از پیش اعتقاد قلبی و عملی به سیاستهای دولت تدبیر و امید را دنبال کند .  

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی