بررسی خسارت های زلزله در بخش کشاورزی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی



حیات غرب - با حضور مهندس بازوند استاندار کرمانشاه، موسوی مدیر کل ستاد بحران وزارت جهاد کشاورزی، مهندس علیرضا ولی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، مدیران پشتیبانی امور دام 5 استان، دکتر شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه و جمعی از مدیران بخش کشاورزی استان جلسه بررسی خسارت های زلزله در بخش کشاورزی استان کرمانشاه در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه ، رکنی در این جلسه ضمن تاکید بر بسیج تمام امکانات و تجهیزات در مناطق زلزله زده گفت: لازم است نیازهای استان از جمله تامین علوفه و تخصیص اعتبارات به صورت مصوب آورده شود.
رکنی افزود: خوشبختانه مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان در تامین ماشین آلات برای آوار برداری انجام گرفته است.
رکنی اضافه کرد: باید با اولویت بندی در بخش های مختلف کشاورزی چه دامی، زراعتی و ... که خسارت دیده اند آمارها گرفته شوند و برای آنها تصمیم گیری کنیم.
وی افزود: آمادگی داریم که هر کمکی از جمله تأمین نهاده ها و پروتئین را انجام دهیم.
در این جلسه مهندس بازوند استاندار کرمانشاه نیز گفت: انتظار داریم کمک های بلاعوض بابت تلفات دام در مناطق زلزله زده در نظر گرفته شود.
وی درخواست کرد: احشامی که زیر آوار هستند هرچه سریعتر خارج و توسط تجهیزات دامپزشکی سریع معدوم شوند و برای آوردن ماشین آلات از مناطق نزدیک و استانهای همجوار استفاده شود.
در ادامه دکتر شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه نیز با تشریح خسارتهای وارده به بخش کشاورزی گفت: در بحث دفن تلفات دام ۱۴ اکیپ دامپزشکی از شهرستانها در مناطق زلزله کار بیرون کشیدن تلفات و دفن بهداشتی آن را انجام می دهند.
شهبازی افزود: در ۵۰۰ روستای استان تلفات دام داشتیم که بر اساس برآورد اولیه تلفات شامل ۱۹۷هزار راس دام سبک و ۳۸۰۰راس دام سنگین می باشد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی برآورد اولیه خسارت بخش کشاورزی استان را در مناطق زلزله زده بیش از 800 میلیارد تومان اعلام کرد.
دکتر شهبازی از تدارکات لازم در سازمان برای کمک به زلزله زدگان خبر داد و گفت: روزانه چند کامیون شامل اقلام غذایی و لباس گرم و پتو برای آنها فرستاده می شود.
شهبازی از تامین و پخت غذا به صورت روزانه توسط شرکتهای پیمانکار طرف قرارداد سازمان و مدیریت های جهادکشاورزی شهرستان های نزدیک مناطق زلزله زده و توزیع در بین مردم خبر داد.
وی افزود: بیش از یکصد دستگاه ماشین آلات سنگین متعلق به شرکت های پیمانکار طرف قرارداد سازمان از روز اول زلزله، در اختیار ستاد مدیریت بحران استان قرار گرفته و مشغول کمک به مردم زلزله زده هستند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی