بانک ملی کرمانشاه به اندازه 10 میلیون تومان ارزش برای فرهنگیان بازنشسته قائل نیست


حیات غرب - یکی از فرهنگیان بازنشسته اظهار داشت بادی به غبغب انداختم و درمقابل تقاضای یکی از نزدیکان برای ضمانت وام ازدواج فرزندش جواب مثبت داده و برای اخذ گواهی به اداره مراجعه کردم . اداره نیز بدون هیچ مشکلی گواهی را صادر کرد من نیز همراه وام گیرنده به بانک ملی شعبه میدان رفعتیه کرمانشاه مراجعه کردم . ریاست بانک آقای صالحی با برخوردی نه چندان شایسته نگاهی به گواهی کسر حقوق کرد و گفت : برای ما فاقد اعتباراست. بازنشسته هستی . شاغلین اگر فیش حقوقی تنها هم بیاورد قبول می کنم . این در صورتی است که برخی دیگر از بانکها اینگونه شرایطی را ندارند . رئیس بانک آقای صالحی رو به وام گیرنده کرد و گفت: بجای ایشان برو یک شاغل یا یک بازاری جواز کسب دار را همراه بیاور .این در صورتی است که شعار و بوق و کرنای دروغین تسهیل وام ازدواج گوش عام و خاص را پرکرده است .

اینجا بود که به سنگینی کوه بیستون بار بر دوش خود احساس کرده و شرمنده دوست خود شدم که با پوزخندی در گوشه لب ناگفته ای گرانسنگ را به رخ من کشید :( که سی سال خدمت تو در عرصه فرهنگ یعنی کشک و اعتبارت به اندازه یک مغازه دار ساده هم نیست ).

هرچه مشکل داریم ریشه فرهنگی دارد. وقتی خود ما به اندازه 10 میلیون تومان ارزش برای فرهنگ سازان پیشکسوت قائل نیستیم وافرادی را بر مسند ریاست برخی بانکها می گذاریم که نمی توانند حتا در برخوردهای ساده ی اجتماعی جایگاه ریش سپیدان عرصه فرهنگ را نزد ارباب رجوع های دیگر حفظ کنند و مثل مجرم و بدهکار و طفیلی با آنها برخورد می کنند ، چگونه می خوا هیم جامعه ای فرهیخته و اسلامی داشته باشیم ؟ این وام ازدواج با دو ضامن معتبر والبته غیر فرهنگی باز نشسته را با وامهای صدها میلیاردی بدون ضامن و اختلاسهای نجومی مقایسه کنید .

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی