رهبر انقلاب در جمع زلزله زدگان


حیات غرب -مرزنشینان زلزله زده سرپل ذهاب پس از شنیدن سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شهرستان برای دیدار با رهبر و مقتدایشان سر از پا نمی شناختند و ساعت ها قبل در محل جایگاه سخنرانی معظم له حضوری پرشور و کم نظیر داشتند.

در میان زلزله زدگان بسیاری بودند که با عکس عزیزان از دست داده خود در جریان زلزله حضور پیدا کردند و برای دیدار با رهبر و مقتدای خود لحظه شماری می کردند.
بسیاری از مرزنشینان زلزله زده سرپل ذهاب در حالیکه اشک می ریختند، با دل نوشته هایشان بر روی دستان خود و یا در دست داشتن کارتن هایی با مضامین «جانم فدای رهبر»، 'ای رهبر آزاده آماده ایم آماده' ، 'به سرپل ذهاب خوش آمدی ' ، 'هاتی خوش هاتی صفا هاوردی (آمدی خوش آمدی صفا آوردی' خاک پایت توتیای چشم ما '، مشتاقانه منتظر حضور معظم له بودند.
* بسیاری از زلزله زدگان نیز با نوشتن نامه هایی درخواست های خود را مبنی بر کمک از رهبر معظم انقلاب تقدیم افرادی کردند که با کیسه هایی آبی نامه های مردمی را جمع آوری می کردند.
* حضور مصدومان حادثه زلزله 7 و سه دهم ریشتری نیز در بین جمعیتی که برای استقبال از رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده بودند چشمگیر بود و با ریختن اشک شوق ، جلوه هایی زیبا از عشق و اردات خود را به مقتدایشان خلق کردند.
* حضور کودکان در آغوش مادرانی داغ دیده از زلزله اخیر به همراه افرادی سالخورده که مصیبت زلزله و داغ از دست دادن عزیزانشان آن ها را در شرایط نامناسب روحی و روانی قرار داده بود نیز مانعی برای استقبال پرشور آن ها از رهبر معظم انقلاب و رساندن خود به جایگاه سخنرانی معظم له نشده بود.
*خانواده هایی امروز به استقبال رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده بودند که درجریان زلزله اخیر، دار و ندار خود را زیرآوار بی رحمی زلزله 7 و سه دهم ریشتری این حادثه دلخراش از دست داده بودند.
* افرادی بودند که با توجه به نبود کاغذ و امکانات برای بیان حرف دلشان ، پیام های خوشامد خود را بر روی دستان ، صورت خود و یا هر ابزار ناچیزی که در اختیار داشتند به رشته تحریر درآوردند تا عشق زلزله زدگان را به ولی امر مسلمانان جهان را نشان دهند.
*پیش از آغاز سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی ، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نوحه سرایی پرداخت و سپس شاعر سرپل ذهابی با زبان محلی و کردی مشکلات مردم زلزله زده این شهرستان و دیگر مناطق اطراف را با قرائت شعر بیان کرد.
* حضور نیروهای مسلح ارتش ، سپاه و دیگر دستگاه های امدادی در میان خیل جمعیت و یاری رساندن به آن ها در نوشتن درخواست های مردمی نیز غیر قابل توصیف بود.
* مردم زلزله زده سرپل ذهاب علاوه بر پیام خوشامد گویی ، پیام های تشکر از نیروهای ارتش ، سپاه و ملت بزرگ ایران را در کمک رسانی به آن ها و تنها نگذاشتن در این مصیبت بزرگ در قالب دل نوشته ها و دست نوشته هایشان ابراز داشتند.
* خیابان های منتهی به جایگاه سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مملو از حضور مردمی بود که برای استقبال و دیدار با رهبر مقتدایشان لحظه شماری می کردند.
* درجریان سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به سرپل ذهاب ، حضور خبرنگاران رسانه های جمعی برای به تصویر کشاندن حماسه زلزله زدگان این شهرستان در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی چشمگیر بود و علاوه بر این خود مردم نیز با وجود تحمل مصیبت از دست دادن عزیزان و آوار شدن خانه هایشان ، با دوربین های تلفن همراه خود این لحظه های ناب و زیبا را ثبت می کردند.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 436 کشته و 10 و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
ایرنا

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی