خسروی مدیر کل امور زنان:طراحی شصت هزارنفر ساعت تاب_آوری_اجتماعی در کرمانشاه /دو برابر دیگر استانهای اعتبار جذب شد


حیات غرب - مدیر کل امورخانواده و بانوان استانداری  از برگزاری طرح ملی توان افزایی و ارتقای« تاب آوری» اجتماعی در جوامع محلی خبر داد.
آذر خسروی با اشاره به برگزاری طرح در سال گذشته در سطح استان و شهرستان ها افزود:برنامه اصلی توسط معاون امور زنان در دفتر ریاست جمهوری تدوین شده است و در نظر گرفته شده که با افزایش سطح تاب آوری اجتماعی جوامع محلی،ظرفیت ها تحول یابد و سازگاری و تطابق با بحران های اجتماعی و محیطی در استان اتفاق بیفتد.
وی افزود: سال گذشته مرحله اول این طرح با موفقیت و رضایت در سطح استان کرمانشاه و شهرستان ها به یاری مربیان و مدرسان انجام شد و مرحله دوم با آموزشهای جدید برای ۶۰۰۰۰هزارنفر در ۳۳محله اجرا خواهد شد.
خسروی افزود: از اولین روز پس از زلزله قرارگاه تاب آوری اجتماعی زیر نظر دفتر کل امور بانوان در سرپل ذهاب با مدیریت محمدرضا مقدسی از فعالین مبحث مهم« تاب آوری»در سطح کشور هستند آغاز به کار کرد و پیش بینی می شود این مرکز تا یکسال مستقر در منطقه و مرکز تصمیم گیری های این طرح باشد.
طرح ملی وکاربردی توان افزایی جوامع محلی با فرآیند سیستم های تاب آوری و تقویت تعاملات اجتماعی سعی دارد با مشارکت جوامع محلی آسیب های اجتماعی را کاهش دهد که لازمه آن دانش بومی و امداد تسهیلگران است.
در ۵۰روزی که از زلزله می گذرد علاوه بر نیروی های بومی با استقرار تسهیلگرانی با تجربه از گرگان،لرستان،اصفهان و تهران برای مقابله و مواجهه پیامدهای اجتماعی زلزله در حوزه کاری زنان و خانواده داشتیم.
دکتر معصومه ابتکار در۱۶آذر و بازدید از قرارگاه عملیاتی تاب آوری اجتماعی از نقش موثر زنان در زلزله که حافظ انسجام خانواده و اجتماع هستند استقبال کردند و زنان و اقداماتشان در بخران زلزله را باعث مباهات خانواده دانستند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی