استاندار كرمانشاه: ايجاد سرمايه گذاري ها و اشتغال جديد مستلزم تغيير فضاي كسب و كار است


حیات غرب -  هوشنگ بازوند امروز در كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان، افزود: استان در مجموع در زمينه ايجاد اشتغال 3 هزار و 800 ميليارد تومان تسهيلات و اعتبار دارد كه كه اگر سهم آورده سرمايه گذار را به آن اضافه كنيم اين رقم به حدود 7 هزار ميليارد تومان مي رسد كه همه مديران وظيفه اي مهم در راستاي جذب اعتبارات مربوط به اشتغالزايي دارند.

وي با اشاره به فضاي كسب و كار استان تصريح كرد: مهمترين كار در استان بايد تلاش در راستاي تغيير فضاي كسب و كار باشد زيرا اگر روندي در اين زمينه صورت نگيرد براي جذب اعتبار 7 هزار ميليارد تومان اشتغالزايي دچار مشكل خواهيم شد لذا مديران استان بايد كارشناسان خود را نسبت به نرخ بيكاري در استان حساس كنند و خود كارشناسان براي تغيير اين فضا پيشقدم باشند.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه در طول چند مدت گذشته تلاش كرديم تا  مطالبات مردم كرمانشاه به گوش مديران ارشد كشوري رسانده شود، گفت: در زلزله اخير تلاش كرديم تا مطالبات مردم به مديران ارشد كشوري منتقل شود و اين كار به خوبي در استان صورت گرفت و در اين راستا هم تسهيلات و اعتبارات مناسبي به استان نسبت به ديگر استان ها تخصيص يافت لذا با وجود اين تسهيلات و اعتبارات هم اكنون نوبت مديران استان است كه براي تغيير فضاي كسب و كار تلاش كنند و كارشناسان خود را براي اين موضوع در راستاي اشتغالزايي حساس كنند.

نماينده عالي دولت در استان تصريح كرد: با اعتبار 7 هزار ميليارد تومان بيش از 20 هزار شغل در استان ايجاد مي شود لذا براي جذب اين اعتبار ، هر چه سريعتر بايد برنامه اي مدون تهيه شود و براي جذب آن تلاش ويژه اي صورت گيرد تا مهر ماه سال آينده بيش از 1500 ميليارد تومان آن جذب شود

وي از دستگاه هاي اجرايي ذيربط خواست كه به آسيب شناسي مشكل ايجاد اشتغال در استان بپردازند و نتيجه اين آسيب شناسي را تا 15 روز ديگر به اين كارگروه اعلام كنند.

وي خاطرنشان ساخت: بهبود فضاي كسب و كار 65 درصد مشكل بيكاري استان را حل مي كند لذا تا اين موضوع محقق نشود نبايد انتظار داشته باشيم كه مشكل بيكاري در استان حل مي شود.

وي در ادامه همچنين با اشاره به تسهيلات در نظر گرفته براي اشتغالزايي به استان در مناطق روستايي و عشايري گفت: تسهيلات استان در زمينه اشتغالزايي در مناطق روستايي و عشايري در مجموع 352 ميليارد تومان است كه تاكنون  حدود 88 ميليارد تومان آن به استان ابلاغ شده لذا بانك هاي عامل اين موضوع يعني بانك كشاورزي، پست بانك و صندوق توسعه تعاون براي جذب سريع آن بايد تلاش ويژه داشته باشند و دستگاه ها هم نسبت به اجراي طرح هاي اشتغالزايي ضمن جديت و پيگيري، نظارت دقيق بر روند كار داشته باشند.

وي تاكيد كرد: مبلغ 88 ميليارد تومان ابلاغ شده در زمينه اشتغالزايي در مناطق روستايي و عشايري استان بايد تا 20 اسفندماه جذب شود لذا همه دستگاه ها و بانك هاي ذيربط وظيفه دارند كه از همه ظرفيت هاي استان براي تحقق اين موضوع استفاده كنند.

مقام عالي استان گفت: بايد تمهيدات لازم براي جذب سريع اين 88 ميليارد تومان انديشيده شود تا به محض اعتبار جديد اقدامات بعدي براي جذب آن صورت گيرد.

استاندار كرمانشاه همچنين خواستار تعيين و تكليف طرح هاي اشتغالزايي در داخل خود استان شد و گفت: اگر براي اجراي طرحي بخواهيم آن طرح را به مركز بفرستيم حتماً اين موضوع مانع از اجراي سريعتر طرح ها در استان خواهد شد لذا مديران و مسئولين بايد با رايزيني و ارتباط با تهران و بيان مشكلات استان در زمينه داشتن نرخ بيكاري بالا كاري كنند كه طرح ها در داخل خود استان تعيين و تكليف شوند و براي تصويب نيازي به فرستادن آنها به مركز نباشد.

وي گفت: بايد شرايط  و بستر لازم را براي ايجاد سرمايه گذاري هاي در استان فراهم كنيم و اين مهم جز با تغيير فضاي كسب و كار محقق نمي شود.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی