توسعه کرمانشاه و اورامانات از مسیری که شهاب نادری دنبال می کند


حیات غرب - استان مرکزی بعنوان یکی از قطب های اقتصادی کشور ،با جمعیتی در حدود یک میلیون و400 هزار و چند شهر صنعتی برای سرمایه گذاری امنیت فوق العاده بالایی دارد . آمار بیکاری این استان صنعتی ،کشاورزی هم اکنون بین 8 تا 10 درصد در نوسان است .

اگر تمام بودجه مملکت را به استان کرمانشاه بدهند و بخواهیم مسیر صنعتی را پیش ببریم، تا 50 سال آینده نیز به استان مرکزی نخواهیم رسید .

لذا اگربرای رفع بیکاری تنها به فکرصنعتی شدن استان کرمانشاه باشیم رویایی دور از ذهن و محال است وبه نتیجه مطلوب نخواهیم رسید . توسعه صنعت باید در کنار قابلیت اصلی استان و بصورت مکمل قرار بگیرد.
شهاب نادری نماینده اورامانات  این ضعف بزرگ را به درستی تشخیص داده و به فکر توسعه استان از مسیر زود بازده و پایدار است .راهی بسیار کم هزینه تر از صنعت که باعث شکوفایی و کاهش بیکاری استان کرمانشاه خصوصا منطقه اورامانات خواهد شد .

استان کرمانشاه برای توسعه ی سریع باید به فکر رونق گردشگری و توسعه ی کشاورزی باشد . این استان چهار فصل با قدمت تاریخی 7 هزار ساله در بخش میراث فرهنگی وگردشگری ،منابع طبیعی و بازار چه های مرزی انگیزه لازم را برای جذب توریست دارد. این کار بسیار مهم نیاز به زیر ساختهای فرهنگی و آموزش مردم در زمینه فرهنگ جذب گردشگر دارد . خوشبختانه منطقه اورامانات با مردمی مهربان و مهماندوست بیشترین ظرفیت را در این خصوص دارند . مقدمه این کار امنیت جاده ای می باشد که شهاب نادری به دنبال توسعه راههای استان خصوصا اورامانات است .

میراث فرهنگی و گردشگری و روشهای رونق آن از تخصص نادری است.این حرکت و گام بلند نیاز به همراهی همه مردم استان خصوصا مردم اورامانات دارد که خوشبختانه در این زمینه شاهد حمایتهای مختلف منطقه ای ، استانی و کشوری از برنامه های ایشان هستیم .
نماینده اورامانات می داند رونق گردشگری زمانی محقق می شود که استان کرمانشاه یکپارچه دیده شود و به محیط بسته ی منطقه محدود نشود . وپیگیری قوی و مطالبه گری هوشمندانه و منطقی را به مرکز کشور انتقال دهد.این نماینده تا کنون در این راستا گامهای خوبی برداشته است.

در کنار گردشگری توجه به کشاورزی و رونق صنایع پایین دستی از برنامه های جدی شهاب نادری در منطقه است. ثبات مدیریتی یکی از موارد اساسی است که می تواند این برنامه ها را محقق کند . امیدواریم فرصت کافی در اختیار این نماینده قرار بگیرد .

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی