مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری: برای بهبود وضعیت معیشت مردم از ظرفیت های قضایی استفاده می شود

حیات غرب - مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و دولت تاکید دارند تا از ظرفیت های قضایی و نظارتی در راستای بهبود وضعیت معیشتی استفاده شود.

حجت الاسلام عبدالله عزیزی در جلسه ارزیابی وضعیت بازار در گفتگو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: پیرو ارسال نامه ای از سوی نهاد ریاست جمهوری به وزارت کشور به مدیران کل دفاتر مربوطه در سطح استان ها بر برگزاری جلساتی مبنی بر رصد شدیدتر بازار و ارائه راهکار و پیشنهاداها برای ثبات در قیمت ها تاکید شده است.

حجت الاسلام عزیزی با تاکید براینکه این نظرات باید هر هفته توسط دستگاه های مرتبط با حوزه بازار جمع آوری شود، افزود: این جلسه به منظور بررسی وضعیت فعلی بازار است تا دلایل نوسان قیمت و نظرات کارشناسانه برای کاهش و رفع آن اعمال شود.

وی گفت: وظیفه داریم براساس نقطه نظرات ارائه شده، جمع بندی کلی انجام داده و خروجی را برای نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور ارسال کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه افزود: زمانی که مجموعه ای از نظرات و راهکارها از استان ها گرفته شود، بی شک در راستای ثبات بخشیدن به بازار اثربخش است.

وی در پاسخ به این سوُال که چه عواملی در بی ثباتی بازار و نامساعدشدن وضعیت اقتصادی مردم تاثیرگذار است، گفت: نزدیک به 40 سال است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی با توجه به تفکر و مسیر متفاوت و باارزشی که طی می شود، تحریم ها و فشارهای متعددی بوده است.

حجت الاسلام عزیزی با تاکید براینکه برخی با موج بی ثباتی و دامن زدن بر افزایش قیمت ها همراه شده اند،گفت: گرچه تحریم ها بی اثر نیست ولی نمی توان گفت که همه مشکلات امروزه اقتصادی به دلیل اعمال این تحریم ها است و در این میان کمک کاری ها و بی توجهی هایی نیز وجود دارد.

وی بر لزوم مشارکت مردم استان تاکید کرد و گفت: برخی مناطق و انبارها از رصد بازرسان مغفول مانده و مردم همواره ناظر عمده مسایل و مشکلات مردم در دل بازار هستند که باید از انبارهایی که نیازهای مردم را احتکار کرده اند گزارش دهند.

وي از سامانه 111، مراجعه حضوری و یا تماس با سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان راهکاری برای ارسال گزارش های مردمی یاد کرد.

در این جلسه مدیران و نمایندگانی از دادستانی، نیروی انتظامی، صنعت ، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، اتاق بازرگانی، گمرک و اتاق اصناف حضور داشتند که به ارائه نقطه نظرات و راهکارها برای بازگشت ثبات در بازار پرداختند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی