آوه زین' جشنواره ای برای نجات جان آب

حیات غرب -  آوه زین واژه ای کُردی به معنای محل زایش آب است، جشنواره ای به این نام را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با همکاری شرکت آبفا روز پنجشنبه برگزار کرد تا برای مدیریت مصرف آب اقدامی فرهنگی کند.
در این جشنواره از عروسک آوه زین نیز رونمایی شد و در طول برنامه پیام هایی در ارتباط با مدیریت مصرف آب به کودکان و نوجوانان حاضر در جشنواره انتقال می داد.
کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری شهرستان روانسر در این جشنواره 2 نمایش سرود زیبا در ارتباط با آب اجرا کردند که مورد استقبال قرار گرفت.
'فرنگیس حیدرپور' شیرزن قهرمان گیلانغربی نیز در این جشنواره حضور داشت و به عنوان سفیر آب معرفی شد و دقایقی برای کودکان و نوجوانان از خاطرات خود و همچنین لزوم صرفه جویی در مصرف آب صحبت کرد.
او گفت: برای دفاع از آب و خاک کشور عزیزم با تبر یک افسر ارتش بعث عراق را به هلاکت رساندم و یکی دیگر را نیز اسیر و تحویل نیروهای ایران دادم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز در این جشنواره خواستار همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه ه ای مرتبط برای مدیریت مصرف آب شد و گفت: کمبود آب جدی است و یکی از راهکارهای مدیریت مصرف فرهنگسازی در میان کودکان و نوجوانان می باشد.
ابراهیم مرادی، پیشنهاد داد از کودکان و نوجوانان به عنوان سفیران آب در راستای ترویج مصرف منطقی و صحیح آب در خانواده ها استفاده شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در این جشنواره به تاثیرات فعالیت های فرهنگی در تحقق اهداف اشاره کرد و گفت: فرهنگسازی در مورد موضوعاتی مانند مدیریت صحیح آب را باید از میان کودکان شروع کرد.
عباس سروری به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: امسال با همکاری دستگاه های فرهنگی برنامه های شاد و پرمحتوا به محوریت کودکان و نوجوانان در نظر گرفته ایم.
کودکان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در حاشیه این جشنواره، در قالب نقاشی، روزنامه دیواری و شعر به موضوع کمبود آب پرداخته بودند.
پخش چندین کلیپ با موضوع فعالیت های کانون پرورش فکری و مصرف آب از دیگر بخش های این جشنواره بود.
در پایان این جشنواره به بیش از 30 تن از کودکان و نوجوانان برگزیده در مسابقات داخلی و خارجی با اهدای جوایزی تجلیل شد. 
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 21 درصد از این جمعیت زیر 15 سال سن دارند.
حدود 40 هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان زیرپوشش برنامه های کانون پرورش فکری هستند.
کانون در تمام 14 شهرستان استان فعال است و در مرکز استان هم 14 مرکز دارد.
همچنین استان کرمانشاه، 369 هزار مشترک آب دارد که از این تعداد 220 هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.

ایرنا

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی