سپاه ۸۰ میلیارد تومان بسته معیشتی بین نیازمندان کرمانشاه توزیع کرد

مسوُول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از ابتدای شروع نهضت کمک‌های مومنانه سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) در استان بیش از ۲۹۰ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع کرده است گفت: ارزش این بسته‌ها در مجموع به ۸۰ میلیارد تومان می‌رسد.

«سرهنگ کامران هزارخانی» روز چهارشنبه در آیین توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان در ورزشگاه امام خمینی (ره) کرمانشاه، افزود: این هفتمین مرحله نهضت کمک‌های مومنانه است که سپاه با همکاری بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، خیرین و دیگر نهادهای متبط برگزار می‌کند و در این مرحله هم ۱۰ هزار بسته معیشتی که ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان است، بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نهضت کمک‌های مومنانه در ماه مبارک رمضان هم ادامه دارد، گفت : علاوه بر این کمک‌ها سپاه در تهیه جهیزیه، تهیه و توزیع غذای گرم و توزیع اقلام بهداشتی یاریگر مردم بوده و تا زمانی که مشکلات مردم به طور کامل رفع نگردد سپاه در کنار مردم ایستاده است.

این فرمانده سپاه در خصوص نحوه شناسایی نیازمندان هم گفت: پایگاه‌های مقاومت بسیج در محلات افراد نیازمند را شناسایی می‌کنند و این افراد کسانی هستند که کرونا معیشت آنها را دچار مشکل کرده و تا به امروز سپاه توانسته است ۱۰۰ هزار نیازمند در سطح استان شناسایی کند که تحت حمایت هیچ ارگان و نهاد حمایتی نیستند.

مسوُول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از روش‌های شناسایی نیازمندان طرح شهید سلیمانی است که بعد از شروع این طرح که در کل کشور با همکاری سپاه و وزارت بهداشت انجام شد، تیم‌های حمایتی در محلات حضور دارند و خانواده‌های نیازمند و ضرر دیده از کرونا را شناسایی و در بانک اطلاعاتی خود ثبت می‌کنند.

 سرهنگ سعید بهشتی راد فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه

۱۵ میلیارد تومان بسته معیشتی در کرمانشاه توزیع شد

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه هم در این مراسم سهم شهرستان کرمانشاه از ۱۰ هزار بسته معیشتی را سه هزار و ۷۰۰ بسته عنوان کرد و گفت: بدون احتساب بسته‌های امروز، سپاه در مجموع در شهرستان کرمانشاه ۵۱ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان توزیع کرده است.

سرهنگ «سعید بهشتی‌راد» درباره سایر اقدامات سپاه در بحث کرونا هم، افزود: ‌اکنون ۱۱۰ هزار بیمار زمینه‌ای و سالمند داریم که خدمات بهداشتی و معیشتی را برای آنها انجام می‌دهیم و این بخشی از خدمات سپاه و بسیج است که نشان داده در همه بحران‌ها پای کار است و در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بوده است.

وی محرومیت‌زدایی را یکی دیگر از برنامه‌های سپاه و بسیج دانست و اظهار داشت: عمده‌ترین خدمات ما در محرومیت‌زدایی است به طوریکه امروز در ۶ محله آسیب‌پذیر مانند آقاجان، ده‌پهن و چم‌بشیر خدماتی مانند ساماندهی معابر، آسفالت کوچه‌ها و روشنایی معابر با پیگیری ما انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه، اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی را در کنترل و کاهش تعداد مبتلایان کرونا در کرمانشاه بسیار مفید دانست و گفت: باابلاغ این طرح هر خانه تبدیل به یک پایگاه سلامت شد.

سرهنگ بهشتی‌راد بر ادامه‌دار بودن این نهضت تاکید کرد و گفت: سپاه و بسیج با جان و دل در میدان هستند تا حداقل بتوانند گوشه‌ای از نیازهای مردم را برآورده کنند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی