استاندار کرمانشاه: ساماندهی دستفروشان با در نظر گرفتن درآمد این قشر ضعیف انجام شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات بازاریان در آستانه سال جدید، خواستار ساماندهی دستفروشان و جلوگیری از بی‌نظمی در سطح شهر شد و تاکید کرد که در این ساماندهی موضوع درآمد این قشر ضعیف نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز چهارشنبه در نشست با بازاریان شهر کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، در پاسخ به اعتراض برخی از بازاریان مبنی بر اختلال ایجاد شده توسط دستفروشان اظهارداشت: دستگاه های متولی سطح شهرستان کرمانشاه باید روند فعالیت دستفروشان را کنترل کنند.

وی تاکید کرد: اولویت نخست برای ساماندهی دستفروشان تعیین‌ساعت فعالیت و اولویت بعدی مشخص کردن‌ مکانی برای فعالیت آنان باید باشد.

استاندار کرمانشاه افزود:  فعالیت دستفروشان منجر به بی نظمی می شود و این بی نظمی امنیت شهروندان را با مشکل روبه رو می کند؛ بدون شک اگر اجازه دهیم بی نظمی ایجاد شود، شاهد نا امنی در سطح شهر خواهیم بود.

بازوند با بیان اینکه پیاده راه حق مردم است که باید به خوبی از آن‌ استفاده کنند، گفت: باید برنامه ریزی لازم‌ را داشته باشیم که علاوه بر ساماندهی موضوع، درآمد این قشر ضعیف جامعه نیز تحت تاثیر قرار نگیرد.

وی با اشاره به مصوبات ستاد کرونا برای رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر، گفت: نباید اجازه دهیم که به واسطه بی نظمی در شهر و فعالیت دستفروشان زمینه شیوع ویروس کرونا فراهم شود.

استاندار کرمانشاه به طرح‌ پیاده راه‌سازی خیابان مدرس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هر طرحی که مردم در آن مشارکت نداشته باشند بدون شک با مشکل روبه رو خواهد شد از این رو طرحی که منجر به رفاه مردم نباشد و درآمد بازاریان را مختل کند بدون شک اجرا نخواهد شد.

بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه بازاریان در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی در تدارک و پشتیبانی رزمندگان داشتند، گفت: اصناف ثابت کردند که در تمام عرصه ها همپای نظام و انقلاب هستند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ضررهای شیوع بیماری کویید ۱۹ برای بازریان، افزود: ویروس کرونا حدود ۹ هزار میلیارد تومان در یک سال گذشته خسارت به اقتصاد کرمانشاه وارد کرده که بخش عمده آن مربوط به بازاریان است.ایرنا

بازوند به اشتغال ایجاد شده توسط اصناف و بازریان در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: اصناف کرمانشاه در یک سال گذشته با وجود مشکلات تحریم و بیماری کرونا علاوه بر تثبیت اشتغال موجود، دست به اشتغالزایی جدید نیز زدند.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی