کرمانشاهیان از ترددهای غیرضروری در هنگام گردوغبار خودداری کنند

با توجه به اعلام وقوع گرد و غبار  و احتمال بالا رفتن میزان ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون در استان کرمانشاه ،از سوی اداره کل هواشناسی  استان کرمانشاه اعلام کرد ، مردم به منظور حفظ سلامت خود توصیه‌های بهداشتی و خود مراقبتی را رعایت کنند.

شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در شهرهای بحرانی تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

وی تصریح کرد: در صورت لزوم به خروج از منزل یا محل کار حتماً از ماسک مناسب استفاده کنید و تردد خودروهای شخصی کاهش یابد و در صورت استفاده از خودرو با استفاده از ماسک مناسب شیشه‌ها را بالا نگهدارید.

شکیبا بیان کرد: کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند مثل پلیس راهور حتماً از وسایل حفاظت فردی به ویژه ماسک با ویژگی‌های فوق استفاده کنند.

وی ادامه داد: حضور در پارک‌ها و پیاده روی در شرایط آلودگی و گردوغبار صورت نگیرد چرا که مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا بیش از منافع آن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات را برای دفع سموم از بدن را افزایش دهید.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی