آیااستاندار در یک نامه اداری به این القاب وتعریف و تمجیدها نیاز دارد؟

 

رضا منتظریانی - اخیرا آقای مختار احمدی با لطف و عنایت استاندارکرمانشاه از سمت معاونت اشتغال به سمت مدیر کلی اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ارتقاء یافت . اداره ای که مراجعین بسیار زیادی دارد و در زمینه جذب مشارکهای اجتماعی و بازسازی اعتماد مردم به مسئولین می تواند بصورت عمده نقش آفرینی کند . همچنین بی تدبیری و سر هم بندی و ارائه ی آمارهای دلخوش کننده ، برای مقامات و تصمیم سازان ، از سوی این اداره می تواند گسل تشکیل شده بین مردم و مقامات دولتی را عمیق تر و عریض تر و وضعیت استان را از حیث اشتغالزایی بحرانی تر کند .

موضوع بیکاری یکی از معضلات مزمن و بسیار تلخ در استان کرمانشاه است، بطوری که رکورد دار کشوری بوده و هستیم . متاسفانه مشکلات بیکاری در دیگر حوزه ها تاثیر چشمگیری داشته است . حوزه هایی مثل ازدواج جوانان – کاهش رشد جمعیت – کاهش فرزندآوری – افزایش مهاجرت نخبگان و جوانان و نیروهای کار به دیگر استانها و خارج از کشور – افزایش افسردگی جامعه - رشد آسیبهای اجتماعی – افزایش خشونت در جامعه و....

نقش و سهم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بوجود آمدن این مشکلات  کمرنگ نیست . لذا انتظار بود مدیری با دید و نگرش فرا استانی  ، علمی ، قوی ، با برنامه ای کاربردی و اجرایی بر مسند این مسئولیت خطیر تکیه بزند . مدیری در حد و اندازه معاون وزیر که بتواند مطالبات بسیار فراوان بجا مانده از ایام جنگ را از دولت مطالبه کند .ولی فعلا اختیار استان کرمانشاه در دست جناب آقای امیری مقدم  است و صلاح مملکت خویش در انتخاب مدیران کل را خسروان دانند. این گفته ی متخصصین علم مدیریت بیاد آوریم که گفته اند: ((مدیری قوی است  که معاونینی قوی تر از خود انتخاب کند)) تا عرصه برای ظهور شایسته سالاری فراهم و زمینه رشد میکروب خطرناک تملق و چاپلوسی ، خودی و نا خودی و نخودی و بیخودی از بین برود و بخاطر باند و گرایش سیاسی  و قوم و قبیله مردم متضرر نشوند .

جناب آقای مختار احمدی پیش از این در سمت معاونت اشتغالزایی بوده اند و تمام برنامه های خود را در این معاونت ارائه فرموده اند . اگر آن برنامه ها تاثیر می داشت اکنون استان به این حال زار گرفتار نبود . البته ایشان می توانند بفرمایند بنده برنامه داده ام و مدیر قبلی آقای عزیزی اجرا نفرموده اند . این ادله چنان کلیشه ای و بی اعتبار شده است که بعید می دانم آقای احمدی که گفته می شود دانشجوی دکترا است از این روش استفاده کند . شاید هم در ایام مسئولیت چنان درگیرکسب علم و مدرک بوده اند که فرصت برنامه ریزی  برای اشتغالزایی استان نداشته اند  و شاید های دیگر ...

این اداره به مناسبت هفته کار و کارگر قصد داشت در استانداری و با حضور آقای امیری مقدم جلسه ای برگزار کند. محتوای نامه نشان می دهد مقدمات این جلسه در استانداری فراهم و استاندار ازموضوع مطلع بوده اند . با این شرایط مدیر کل محترم اداره کار از استاندار در استانداری دعوت و در مقدمه از القابی خارج از عرف مکاتبات اداری ، در وصف کرامات استاندار استفاده می کند !!

بعید است استاندار محترم به این تعابیر و تمجیدها نیاز داشته باشد . ذکر این تعاریف که از حکومت داری علی(ع) بسیار فاصله دارد ، به مرور همچون موریانه به جان مسئولین خواهد افتاد.  بطوری که دیگر تحمل یک نقد ساده را نیز نخواهند داشت و هاله ای از توهم بین آن مقام مسئول و مردم بوجود خواهد آمد . ممکن است درچنین فضای غبار آلودی فقط افرادی دیده شوند که خود را مقرب درگاه دانسته و ویژگیهای خوشآیندی برای مدیر خلق کنند.  امید که آقای امیری مقدم همچون مولایمان علی(ع) با اینگونه رفتار ها برخورد کرده و راه نقد را در پیش روی خود مسدود نکنند .  

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی