فرماندار کرمانشاه نسبت به تعطیلی خودسرانه، کم فروشی و آرد فروشی خبازی‌ها هشدار داد

ایرنا- فرماندار کرمانشاه با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی ناشی از جراحی اقتصادی دولت گفت: در این شرایط سخت اقتصادی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تعطیلی خودسرانه، کم فروشی و آرد فروشی نانوایی‌ها خط قرمز نظام است و به جد با آن مقابله می‌شود و متخلفان به هیچ وجه بخشیده نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فضل الله رنجبر» روز شنبه در جلسه توجیهی خبازهای شهرستان که در سرسرای بهشتی آموزش و پرورش ناحیه یک شهر کرمانشاه برگزار شد،افزود: پروانه مجوز فعالیت نانوایی های که به تعطیلی خود سرانه، آردفروشی و کم فروشی مبادرت کنند برای همیشه لغو می شود و در این شرایط سخت اصلا هیچ خبازی مستثنی نیست.

وی گفت: نانوایی های که به هر علت و دلیلی مانند نداشتن کارگر، بیماری، نداشتن آرد و  دیگر مسائل مجبورند تعطیل کنند، تحت هر شرایط  حتما باید به اتحادیه خبازی ها اطلاع دهند و گرنه تعطیلی خود سرانه محسوب می شود و پروانه کسب آنها برای تمام عمر لغو می شود.

رنجبر با اشاره به اینکه ۸۶۰ خبازی در شهرستان فعالیت می کنند، گفت: در جریان مشکلات و مسائل نانوایی شهرستان هستیم و برای حل آنها با مسئولان ذی ربط رایزانی می کنیم اما این مشکلات نباید منجر به کم فروشی، تعطیلی خود سرانه و آرد فروشی شود و به هیچ پذیرفتنی نیست.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه ۱۴ تیم بازرسی ثابت بر کار خبازی های شهر کرمانشاه  نظارت تمام وقت دارند، از خبازی ها سطح شهر خواست این نکات را به خوبی رعایت کنند تا از این شرایط سخت کشور عبور کنیم.

رنجبر در پایان از خبازی ها خواست نظرات کارشناسی و تخصصی خود را ارتباط با نانوایی خود را اعلام کنند تا در اجرا ، یا حل مشکل در سطح کلان استان و کشور رایزنی شود.

بازرسان نظارت بر خبازی ها باید خبره و کاربلد باشند

در بخش دیگر از این جلسه نماینده نانوایی ها از سلیقه ای عمل کردن بازرسان نظارت بر کار خبازی ها انتقاد شدید کردند و خواستار تشکیل تیم هایی از بازرسان شدند که درک و شناخت درستی از نحوه فعالیت نانوایی داشته باشند و کاربلد این کار باشند.

آنان همچنین تعطیلی برخی خبازی ها در وسط روز را به علت نداشتن آرد سهمیه دانست و اعلام کردند: نانوایی ها دوست دارند تمام وقت کار کنند، اما برخی از آنها سهمیه آرد کمی دارند و مجبورند برای مدیریت شرایط دست به پخت کمی بزنند.

آنها  به نرخ بالای تامین اجتماعی از یکطرف و از طرفی دیگر به افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران این رسته و همچنین بالا رفتن سهمیه بیمه تامین اجتماعی انتقاد کرد و همچنین به بالا رفتن قیمت آب، برق، گاز، صبحانه کارگران و همچنین مواد اولیه مانند خمیر مایه که سال گذشته ۵۰ هزر تومان بوده و الان به ۷۰۰ هزار تومان رسیده، اعتراض کردند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی