دکتر صحرایی: توسعه شرکت های دانش بنیان از اولویت های کاری استان است

حیات غرب - به منظور بهره گیری از فرصت های اشتغالزایی و کمک به توسعه شرکت های دانش بنیان استان، تعدادی از کارآفرینان و صنعتگران جوان استان با دکتر صحرایی، استاندار کرمانشاه دیدار و مهمترین دغدغه های و موضوعات این حوزه را مطرح و پیشنهادات و ایده های خود ارائه کردند.

 دکتر صحرایی در این نشست با بیان اینکه یکی از دغدغه ها و پیگیری های جدی مدیریت ارشد استان کمک به توسعه فضای کسب و کار و رشد شرکت های دانش بنیان به منظور افزایش اشتغالزایی و غلبه بر مشکل بیکاری است، افزود: باید طی یک فرآیندی مشخص و دقیق، اطلاعات کاملی از جامعه آماری شرکت های دانش بنیان و نوع رسته بندی و خوشه بندی آنها ایجاد شود.

وی با اشاره به ضرورت تهیه و دسته بندی مشخصات فعالیت شرکت های دانش بنیان برای استفاده از توانمندی و کمک به رشد این مجموعه ها تصریح کرد: این اطلاعات باید شامل نوع عملکرد این شرکت ها اعم از فعال و نیمه فعال بودن و همچنین راکد بودن باشد تا بر اساس آن بتوان برنامه ریزی مناسبی برای رشد و توسعه آنها انجام داد.

مقام عالی استان تاکید کرد: بعد از مشخص شدن تعداد و خوشه بندی این مجموعه ها می توان اولویت ها را برای رشد شرکت های دانش بنیان برای کمک به توسعه فضای کارآفرینی در استان تعیین کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: بعد از تعیین اولویت ها ضرورت دارد که تسهیلات و امکانات لازم را برای توسعه این مجموعه ها بکار گیریم.

وی عنوان کرد: قطعا یکی از اولویت های کاری در استان توجه ویژه به توسعه و گسترش این شرکت هاست اما قبل از هر نوع برنامه ریزی باید به تصویر روشن از آمایش، توان و تخصص آنها برسیم.

دکتر صحرایی ادامه داد: ضرورت دارد که این نقشه راه هر چه سریعتر در خصوص نوع فعالیت و مهارت شرکت های دانش بنیان تهیه شود که این موضوع کمک مناسبی به افزایش اشتغال و تولید در کرمانشاه خواهد بود.

در این نشست دکتر شادرام مدیرگروه صنعتی شادرام شیمی، مهندس مریم تحریری رئیس هئیت مدیره شرکت های فنآوری شیمی فارابی، مهندس عیسی محمدی مدیرعامل شرکت کیمیا فرآیند بیستون و مهندس احد قبادی مدیرعامل مجتمع شیمیایی بیستون به بیان مباحث و نکات خود در خصوص ضرورت بهره گیری از شرکت های دانش بنیان به منظور توسعه فضای کسب و کار در استان پرداختند.

در پایان نشست لوح عضویت افتخاری در انجمن شرکت های دانش بنیان به دکتر محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه و دکتر عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اهداء شد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی