چه باید کرد؟ بهزیستی کرمانشاه پول برای تغذیه و اسکان 3 هزار معتاد متجاهر و رها شده در سطح شهر را ندارد .

طی دوسال گذشته ، تعداد معتادین متجاهر، این بیماران اجتماعی  در سطح شهر کرمانشاه بصورت چشمگیری افزایش یافته و این معضل و آسیب اجتماعی ضمن تهدید امنیت شهروندان ،آمار  سرقتهای خرد را نیز بالا برده است . بطوری که وقت بیشتر کلانتریها معطوف رسیدگی به شکایت شهروندان در این خصوص می شود .گزینه رضایت از سارقین آخرین اقدام مالباختگان بوده و این سیکل معیوب به حرکت رو به افزایش خود ادامه می دهد .

کمبود بودجه و امکانات بهزیستی و نیروی انتظامی ،حل این معضل و مشکل اجتماعی را به مخاطره انداخته است و رفع آن بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست .  

کرمانشاه هم اکنون ظرفیت پذیرش 1200 معتاد متجاهر را دارد . اگر نسبت به وقایع اطراف خود بی تفاوت نباشیم و هر کدام مبلغ مختصری را در این راه خیرات کنیم ، قطعا مبلغ کلانی خواهد شد که ضمن بالا بردن ظرفیت پذیرش و جمع آوری این بیماران ، می توان به آموزشهای مورد نیاز آنها نیز توجه نمود. این کار هم باعث کاهش سرقتهای خرد شده و هم چهره این شهر فرهنگی از این وضعیت نا بهنجار خارج می شود.

البته تا زمانی که بستر های رویش معتادین خشکانده نشود ،  این جمع آوری و قرنطینه کردن معتادین ، تسکین موقت و پاک کردن صورت مسئله لازم است .

آرزو می کنیم متولیان تصمیم سازی و تصمیم گیری در حوزه های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی خصوصا حوزه سیاسی در سطح کلان به تعهدات خود نسبت به خدمتگزاری مردم پایبند باشند، تا بیش از این روح و روان جامعه درگیر موضوعات ابتدایی و اولیه نشود  .  

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی