فاضلاب کوچه های جعفر آباد در آخرین سال نمایندگی ارزش طلا دارد

رضا منتظریانی - یکی از مزایای سال آخر انتخابات مجلس شورای اسلامی این است که نمایندگان فعلی و کاندیداهای آینده به فکر مشکلات ملموس مردم می افتند و هر کدام از آنها برای رفع آن مشکل در میدان کار زار به شکلی نمادین و یا واقعی آستین همت را بالا می زنند .

ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی جامعه،  برای اینکه مردم  بتوانند معقول ترین تصمیم را در سرنوشت خود  اتخاذ نمایند  از وظایف اصلی فرهیختگان جامعه است . نگه داشتن توقع و مطالبات شهروندان در سطح پایین و نازل و حدودی که مورد نیاز افراد خاص است و همچنین نگاه ابزاری به مردم و رای و نظر آنها ، توهین آشکار به شعور مردم تلقی می شود. متاسفانه در این شهر خصوصا در شهرک جعفر آباد  همواره شاهد این بی احترامی ها بوده ایم .

نمایندگان مجلس در قاعده کلی باید از فرزانگان جامعه باشند و در جهت ارتقاء فرهنگ و سطح مطالبات مردم تلاش کنند . آیا تا کنون اینگونه بوده است ؟ آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این استان افراد فرهیخته ای بوده اند ؟ کاندیدا های مجلس شورای اسلامی  باچه انگیزه ای به میدان می آیند ؟ اگر باور کنیم که تعدادی از آنها به نیت خیر و با انگیزه خدمتگزاری به این مردم پا به عرصه انتخابات می گذارند و در این راه خیر و خداپسندانه بخش زیادی از سرمایه خود را برای کسب آراء مردم در تبلیغات و اشکال مختلف هزینه می کنند ، کسی نمی تواند منکر شود که تعدادی دیگر به منظور بهره برداری و کسب قدرت شخصی و یا شخصیتی پا به میدان مبارزه می گذارند . که یا به نوایی برسند و یا اینکه از لحاظ شخصیتی بخشی از کمبودهای نهفته و بیمار گونه شخصیتی را جبران کنند .هوشیاری ما مردم در این خصوص باعث می شود که افراد نا کار آمد جرئت نزدیک شدن به حریم نمایندگی را نکنند .ولی افسوس که اینگونه نبوده است .

منطقه جعفر آباد همواره در سرنوشت انتخابات ها تاثیر گذار بوده است . با وجود این مشکلات اولیه شهر نشینی و شهروندی در این شهرک کماکان  به قوت خود باقی است . پارک  - مرکز فرهنگی- سالن ورزشی – کتابخانه و مکان تفریحی به میزان جمعیت ندارد . این منطقه از لحاظ بهداشتی وضعیتی اسفناک دارد . بیشتر اشیاء فرسوده – فاسد- پسماندها ی سطل های آشغال سطح شهر کرمانشاه در این منطقه جمع آوری می شود . کودکان و نوجوانان مستقیم و غیر مستقیم با این آشغالها در گیر هستند . سلامت مردم بخصوص کودکان و نو جوانان بشدت تهدید می شود. مر کز بهداشتی در این محله بسیار کم و آن هم از وضعیت خوبی برخوردار نیست . یکی از معضلات جعفر آباد که سلامت مردم و کودکان را بشدت تهدید می کند، فاضلاب رو باز این شهرک است . این مکان محل بازی کودکان شده که بسیاری ازآنها به بیماری های میکروبی و انگلی و ویروسی  مبتلا هستند . این کودکان از طریق لباسهای آلوده خود بیماریها را به منازل  منتقل و  برای مدتی طولانی مکان زندگی آنها آلوده می شود  که درمان آنها با یک بار و  دو بار مرا جعه به دکتر ،  رفع نشده و بیماری بسیاری از آنها مزمن می شود.

هر کسی که اطلاعاتی ابتدایی در خصوص مسائل عمرانی داشته باشد ، می داند که احداث 3 کیلومتر کانال فاضلاب حداکثر 2 ماه زمان می برد . چگونه است که این مشکل بعد از 20 سال حل نشده و روز بروز هم وضعیت بد تر می شود . مگر نمایندگان اسبق و سابق و فعلی  از شورای شهر و مجلس شورای اسلامی به این مردم بی پناه قول نداده بودند که ابتدایی ترین مشکل آنها را حل کنند ؟ چرا اینگونه نشد ؟ آیا  نمی توان شک کرد که افرادی دوست دارند سطح توقع و فرهنگ این بخش تاثیر گذار در انتخابات در همین سطح ابتدایی باقی بماند تا بتواند با روشهای غیر متعارف از این مردم کسب رای کنند ؟ یکی از نمایندگان شورای شهر کرمانشاه در کمال گستاخی و بی احترامی گفته بود من رای خریده ام آنها هم دوست داشته و فروخته اند . لذا من به کسی بدهکار نیستم!! یعنی با پولی که هزینه کرده ام باید فقط بار خود را ببندم و کاری با مردم ندارم . مردم جعفر آباد همواره سکوی پرتاب و ارتقاء افرادی بوده اند که بعد از کسب آراء آنها را با مشکلاتشان فراموش کرده اند  .

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی