استاندار کرمانشاه: شوراها گاهی به جای کارگشایی، عامل توقف کارها می‌شوند

حیات غرب - محمد طیب صحرایی روز چهارشنبه سوم آبان ماه در نشست با اعضای شورای عالی استان که با حضور معاون عمرانی، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها و اعضای شورای استان کرمانشاه برگزار شد؛ عنوان کرد: شوراها حلقه واسط میان مردم و مسئولین است و  در برقراری یک ارتباط پویا با حلقه های میانی می توانند بسیار موثر باشند.

وی عنوان کرد: شوراها می‌توانند در کنار طرح مطالبات و مشکلات، به ارایه راه حل‌ها و راهکارهای  راهگشا برای حل این مشکلات هم بپردازند.

استاندار کرمانشاه بر ضرورت استفاده از ظرفیت ادارات و مجموعه های دولتی در حل مشکلات شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: می توان با تبیین مناسب مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای خلاقانه از ظرفیت بخش دولتی برای حل بسیاری از مشکلات بهره گرفت.

وی کلان نگری و پیگیری مشکلات عمومی و فراگیر مردم را از جمله وظایف مهم شوراها برشمرد و گفت: به عنوان نمونه پیگیری مواردی مانند حل مشکل زمین های قولنامه‌ای با ظرفیت کمک بخش دولتی و قوه قضاییه، در واقع کمک به حل یک مشکل فراگیر است.

صحرایی با تقدیر از تلاش های شوراها در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: شوراها باید با پرهیز از پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای و شخصی، با حداکثر توان به دنبال شتاب بخشیدن به روند اجرای برنامه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی در شهرها و روستاها باشند.

مقام عالی استان گفت: متاسفانه در برخی موارد شوراها به جای کارگشایی و تسهیل‌گری، به عاملی برای کندشدن روند انجام کارها تبدیل می‌شوند و اگر این رویه‌ها اصلاح نشود ممکن است مردم تصور بدی از کارآمدی این نهاد مردمی پیدا کنند.

وی تاکید کرد: انجام برخی کارها و رویه های خلاف قانون موجب شده، در برخی از شهرها و روستاها، شوراها منحل شوند و یا برخی از اعضاء سلب عضویت شوند که این یک آسیب جدی در مسیر خدمت رسانی به مردم است.

صحرایی تاکید کرد: شوراها باید از جایگاه خود حفاظت و حراست کنند و از این ظرفیت برای تحول آفرینی در عرصه خدمت صادقانه و جهادی به مردم استفاده کنند.

در ادامه این نشست نمایندگان شوراهای شهرستان‌های استان به طرح مطالبات و مشکلات حوزه های مرتبط پرداختند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی