سرپرست هواشناسی استان خبر داد: احتمال وقوع بارش موثر پاییزی کرمانشاه در نیمه دوم آبان/ بارش‌ها امیدوارکننده است

به گفته سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، این امکان وجود دارد که بارش‌های موثر پاییزی کرمانشاه در نیمه دوم آبان رخ دهد.

علی محمد زورآوند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی برای چشم انداز بلندمدت بارش‌های پاییزی کرمانشاه، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد وقوع بارش موثر پاییزی در کرمانشاه احتمالا در نیمه دوم آبان رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: اگرچه میزان بارش‌ها نیز تا حدودی نسبت به پیش‌بینی‌هایی که از قبل شده بود کاهش یافته، اما بررسی نقشه‌ها همچنان حاکی از بارش‌های نرمال و فراتر از نرمال بوده و بارش‌های پاییزی کرمانشاه امیدوارکننده است.

به گفته این مسئول، دامنه بارش‌های نرمال پاییزی برای کرمانشاه بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلی‌متر است و امید آن می‌رود بارش‌های امسال به همین اندازه و یا حتی بیش از نرمال باشد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از احتمال تغییر مجدد الگوی بارش‌های پاییزی کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان کرد: دقت پیش‌بینی‌های بلندمدت معمولا بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است و هرچه جلوتر برویم با دقت بیشتری می‌توان درباره بارش‌های پاییزی کرمانشاه اظهار نظر کرد.

زورآوند به ناپایداری‌های ضعیفی که هم اکنون در جو استان وجود دارد نیز اشاره و عنوان کرد: این موج ناپایدار بارش چندانی برای کرمانشاه به همراه نخواهد داشت.

وی از  احتمال وقوع بارش خفیف و پراکنده در برخی نقاط استان تا بعدازظهر امروز یاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر برای هفته آینده نیز بارشی برای سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی