دستیار رییس جمهور: مردمی سازی گفتمان انقلاب اسلامی بوده و دولت سیزدهم به این گفتمان برگشته است/ مردمی سازی مانع بسیاری از فسادهاست

حیات غرب - سید احمد عبودتیان روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سالن شهدای استانداری بیان کرد: تاکنون برخی کارها فقط به یک بخش حداقلی خصوصی واگذار شده در حالی که مردمی سازی باید شفاف، ساده و قابلیت فراگیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در فرایند مردمی سازی دولت باید تصمیم سازی و تصمیم گیری با استفاده از ظرفیت نخبگان انجام شود، گفت: اگر اختیارات دست مردم باشد جلو بسیاری از مشکلات و فسادها گرفته می شود.

وی اضافه کرد: هنوز برخی مدیران کشور از مردمی سازی ترس دارند چرا که نگران کوچک شدن میز و محدود شدن دایره قدرت و اختیاراتشان هستند در حالیکه مردم از پیچ و خم های اداری خسته شده اند و بخشی از شکاف کاهش سرمایه اجتماعی از همین مساله است.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور مردمی سازی دولت گفت: یکی از کم کاری ها معرفی نکردن خوب قانون اساسی و ظرفیت های آن به جوانان است در حالیکه جای جای قانون بر نقش مردم و جوانان تاکید دارد.

عبودتیان افزود: مدیران دولتی با اتکا به بودجه و منابع انسانی خودشان نمی توانند مشکلات را حل کنند و باید از ظرفیت مردم برای حل مسائل و اصلاح و ارتقای امور کمک بگیرند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی