بازی با جان کودک برای حفظ اعتبار پزشکی در بیمارستان کودکان محمد کرمانشاهی

حیات غرب - اززمان حضور آقای قباد محمدی بعنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، اتفاقات ناخوشایندی در نظام سلامت استان دیده میشود که نشان می دهد، علی رغم شعار ارتقای سیستم سلامت و ارزیابی دقیق از خدمات بهداشتی ، ولی متاسفانه  این حوزه بسیار بیمار است و این مدیر قادر به تیمار این بیمار نیست . هر روز ماندن ایشان در سمت مسئول و تصمیم ساز ، خسارت بیشتری را متوجه سیستم درمان استان کرمانشاه نموده و مردم بیش از پیش خسارت این مدیریت رانتی را باید تحمل کنند.

چند روز پیش کودکی که دچار اسهال شدید شده بود توسط والدین به بیمارستان کودکان دکتر محمد کرمانشاهی منتقل و پس از معاینات اولیه به دکتر فوق تخصص اطفال ارجاع داده میشود . پزشک مذکور بر خلاف سوگندپزشکی ، از درمان کودک امتناع می ورزد . با اصرار پدر مادر اظهار می دارد : طب و  نامتقارن بودن مردمک چشم (استرابیسم)نشان می دهد عفونت بسیار شدید دارد و به پرده مغزش نفوذ کرده است .

این اظهارات باعث نگرانی شدید اطرافیان می شود و در مقابل اصرار والدین برای درمان دکتر می گوید : رقبای ((من)) در بیمارستان برای اینکه به اعتبار ((من)) خدشه وارد کنند بیماران بسیار بدحال را به ((من)) ارجاع می دهند تا در زمان تحت درمان ((من)) جواب درمان منفی باشد . بهتر است همان کسی درمان را شروع کند که به((من)) ارجاع داده است . هرچه والدین می گویند شما فقط اسهال بچه را درمان کنید (استرابیسم کودک ) تازه نیست و قبلا داشته است ... ولی این اصرارها در دکتر فوق تخصص تاثیر نداشته و با غرور و تکبر مجددا اظهار می دارد : ((من)) دکتر هستم یا شما ؟ تشخیص ((من)) عفونت شدید پرده مغز است .اگر فکر میکنید فقط یک اسهال ساده است ببر پیش همان کسی که شما را ارجاع داده تا خود درمان کند .

این سخنان اضطراب والدین را دو چندان کرده و آنها بسیار سریع  کودک را نزد متخصص مغز و اعصاب برده و آزمایشات کامل و اسکن را انجام می دهند . دکتر متخصص مغز می گوید : مغز کودک هیچ مشکل و عفونتی ندارد.

دکتر فوق تخصص کودکان بعد از دیدن نتیجه اسکن و اظهارات دکتر متخصص مغز انتقاداتش از سیستم مدیریتی بیمارستان کودکان شروع شده مطالبی بیان می کند که اگر به وضعیت مدیریتی این بیمارستان بصورت عاجل رسیدگی نشود امکان به خطر افتادن جان کودکان در این تنها بیمارستان کودکان استان کرمانشاه بیش از پیش خواهد بود .  

شانسی که این کودک آورده بود پدر و مادرش از اساتید دانشگاه کرمانشاه هستند و خیلی سریع مسیر درمان را خود انتخاب کرده و دنبال نمودند . اگر این اتفاق برای والدین کودکی از خانواده کم برخوردار روی میداد آیا آن کودک از آن بیمارستان سالم خارج میشد ؟ یا به سرنوشتی مانند کودک به کما رفته در بیمارستان بیستون دچار میشد؟

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی