آیا امکان انحلال شورای شهر کرمانشاه وجود دارد؟

حیات غرب -  محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه ضمن گله‌مندی از خبرنگاران، اظهار کرد: بخشی از کار رسانه اطلاع‌رسانی است، بخشی دیگر آگاهی‌بخشی و آموزش است.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید با جریان‌سازی و مطالبه‌گری برای تکان دادن نگاه فرااستانی در مسائل مختلف از جمله مدیریت شهری، عملیات رسانه‌ای ایجاد کنند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به تاثیر تاثیرگذاران رسانه بر تصمیم‌گیری درست برای این وضعیت نابسامان شورای شهر کرمانشاه، گفت: رسانه باید زبان مردم باشد و در حال حاضر وضعیت نابسامان شورای شهر یکی از دغدغه‌های مردم است.

وی با بیان اینکه ما نوکر مردم هستیم، تصریح کرد: فرمانداری کرمانشاه در این مدت نسبت به شورای شهر در چارچوب قانون برخورد کرده و همان روندی که برای سلب عضویت سه نفر از اعضا در حال پیگیری است با ادامه این وضعیت برای دیگر اعضاها هم جریان خواهد داشت.

آمویی اضافه کرد: تاکنون سه جلسه هیأت حل اختلاف در رابطه با سلب عضویت سه نفر از اعضای شورای شهر برگزار شده که یک جلسه دیگر باقی‌مانده تا بحث و تبادل نظرهای لازم در این حوزه صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه رسمی شورای شهر طی امروز(دوشنبه،۲۲ آبان‌ماه)، تصریح کرد: به‌تازگی شهردار نامه‌ای به فرمانداری داده مبنی بر اینکه ۲۶ لایحه آن‌ها مانده است که امروز در جلسه رسمی تنها لوایح روی زمین مانده شهرداری باید بررسی شود.

*فرمانداری و مردم کرمانشاه از وضعیت شورای شهر گله‌مند هستند

فرماندار کرمانشاه شأن و جایگاه شورای تأمین را در جلوگیری از پدیده‌های اجتماعی توصیف کرد تا تبدیل به پدیده امنیتی نشوند و افزود: فرماندار نباید برای تعیین نرخ سرویس مدارس ورود پیدا می‌کرد مسئله‌ای که سبب سردرگمی مردم شده بود که ناگزیر به ورود شدیم.

وی اظهار کرد: مجموعه فرمانداری و مردم از وضعیت شورای شهر گله‌مند هستند، باید اعضا جوابگو باشند؛ یک سری مسائل و اتفاقات همچون لوایح شهرداری، پرداخت حقوق‌ها و... باید به سرانجام برسد.

آمویی مأموریت دستگاه نظارتی را در نگاه اول به صورت هشداردهی و صیانتی بیان کرد و افزود: جلساتی با هر دو طیف شورای اسلامی شهر (اقلیت کم و اکثریت) با حضور شهردار و دستگاه‌های نظارتی برگزار شده در این راستا اتمام حجت‌ها با اعضا و شهردار صورت گرفته که در راستای خدمت به مردم کار کنند در غیر این صورت نوع نگاه طوری دیگر خواهد شد و به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این کار شورای شهر مصداق اخلال در حوزه مدیریت شهری است؛ در قانون نیامده که کار شهر مختل شود، لذا یکی از ابزارهای در دستورکار با تداوم این روند انحلال شورای شهر است.

آمویی با خواهش برادرانه برای حضور اعضای شورای شهر در جلسات، گفت: در غیر این صورت باتوجه به دغدغه‌مندی‌های ذکر شده تصمیم‌گیری جدی خواهد شد، البته این تذکرات به اعضا داده شده است.

*فرمانداری کرمانشاه مخالف استخدام جدید در شهرداری است 

وی در خصوص دلیل مخالفت فرمانداری در خصوص استخدام ۸۰ نفر در بدنه شهرداری، گفت: فرمانداری مخالف استخدام جدید در شهرداری است. افرادی که از بدنه خدمات شهری به بدنه اداری رفته‌اند باید به سر پست خود بازگردند، برای این شغل تعهد داده‌اند.

وی در پایان، متذکر شد: نگاه مجموعه استانی به اتفاقات در شورای شهر کرمانشاه محفوظ به حیا، قاعدتاً نیست. کاسه صبر مردم در برابر این گونه رفتارها به سر آمده؛ لذا در این راستا شورای نظارت هیچگونه تعارفی با کسی ندارد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی