امام جمعه کرمانشاه: بسیج نقش محوری و اساسی در پیشرفت ایران اسلامی داشته است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تبریم گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج در همه عرصه ها به خصوص در تامین امنیت، علم و فناوری و محرومیت زدایی نقش محوری و اساسی داشته و فعالیت های این نهاد مقدس منجر به پیشرفت ایران اسلامی در این عرصه ها شده است.

حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله غفوری» در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع با گرامیداشت سالرو تاسیس بسیج توسط امام راحل در پنجم آذرماه، ریشه بسیج را در اسلام دانست و افزود: امام راحل در انقلاب اسلامی این فرهنگ و روش و سیره و سنت را احیا کرد و آثارش امروز سراسر دنیا را گرفته است.

وی رهایی ملت های مظلوم دنیا از یوغ استکبار و آزادی آنها را در نتیجه عالم گیر شدن فرهنگ بسیج دانست و گفت: اگر امروز می بینیم که در سراسر دنیا از مردم مظلوم غزه حمایت می شود در نتیجه نهادینه شدن فرهنگ بسیج در دنیا است.

خطیب جمعه کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیج، گفت: امروز به امام راحل و همه شهدای بسیجی می گوییم ببینیند که آن فکر حکیمانه و فداکاری شما شهدای والامقام امروز چگونه نتیجه داده و مقاومتی در منطقه شکل گرفته که کمر تمام ظالمان و مستکبران را شکسته است.

حجت الاسلام غفوری به سالروز شهادت شهید فخری زاده نیز اشاره کرد و این شهید بزرگوار را الگوی تمام عیار بسیجی دانست و گفت: از این شهید بزرگ آثار فراوانی در پیشرفت کشور باقی مانده و صهیونیست ها برای ترورش بارها اقدام کردند و به شهادتش رساندند و بدانند روزی سراغشان خواهیم رفت و انتقام خون همه شهدای ترور را از آنها خواهیم گرفت.

وی همچنین روز نیروی دریایی ارتش را تبریک گفت و افزود: نیروی دریایی ارتش کارهای بزرگی در این سالها انجام دادند و این سفرهای دور دنیا را ابرقدرتها قبلا انجام می دادند و این نشان دهنده عزم و اراده و ایمان قوی آنها است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه هایش به دیدار ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری معظم انقلاب در این دیدار از مدال آوری، حجاب و سجده شکر و خانواده دوستی ورزشکاران تقدیر کردند که این موارد باید برای جامعه ورزشکار ما از سوی وزارت ورزش تبیین شود.

حجت الاسلام غفوری همچنین به هشتم آذر روز همبستگی با ملت فلسطین اشاره کرد و تصریح کرد: امسال این روز مصادف با طوفان الاقصی شده و رزمندگان مقاومت اسلامی و حماس طوفانی در عالم برپا کردند که نتیجه آن رسوا شدن قدرت پوشالی ارتش رژیم صهیونیستی بود.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به رسوای جامعه جهانی به خصوص غرب و آمریکا نیز در این جنایات صهیونیست ها اشاره کرد و افزود: غربی ها ثابت کردند که تمام شعارهایشان در حمایت از حقوق بشر، زن و کودک خالی و پوچ است.

وی همچنین افزود: ارتش رژیم صهیونیستی نیز ثابت کرد که اعلام دومین ارتش قدرتمند دنیا تنها در حد شعار بوده و نتوانستند در مقابل طوفان الاقصی کاری از پیش ببرند.

خطیب جمعه کرمانشاه اضافه کرد: این همه تبلیغات که ارتش رژیم صهیونیستی دومین ارتش دنیا است و حریفی ندارد پوشالی بود و با وجود اینکه همه نیروهای ذخیره اش را فراخوان کرده بود و اربابش به کمکش آمد اما این ارتش پوشالی حریف حتی یک گروه کوچک حماس و سازمان جهاد اسلامی نشد و این برای همه برملا شد که کشورهای اسلامی براثر القائات رسانه ای از انها حساب می بردند و اکنون هیچ کشور اسلامی رغبت به ارتباط برقراری با این رژیم ندارد.

حجت الاسلام غفوری افزود: مقاومت اسلامی کاری بر سر رژیم صهیونیستی آوردند که برای همیشه آنها را دفن و پشیمان کردند و امروز روز یاری مردم فلسطین از سوی همه بخصوص کشورهای اسلامی است و باید حضور فعال پیدا کنند و کالاهای اسرائیلی را همه دنیا تحریم کند.

وی از مواع رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورماندر قبال موضع گیری ها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه همچنین در ابتدای خطبه هایش بر تبیین شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) تاکید کرد و گفت: زنان مسلمان باید از این شخصیت بزرگ الگو تاسی بگیرند.

پس از اقامه نماز جمعه، نمازگزاران با تجمع در مقابل مسجد جامع، بار دیگر از مردم مظلوم غزه حمایت کردند و جنایات رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی را نیز محکوم نمودند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی