استاندار کرمانشاه: ناامیدسازی مردم، کامل کردن نقشه دشمن است/ دشمن شناسی از مهمترین وظایف بسیجیان است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ناامیدسازی مردم، کامل کردن نقشه دشمن است، گفت: دشمن شناسی از مهمترین وظایف بسیجیان است.

محمدطیب صحرایی شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی جمعی از فرهیختگان، اندیشه‌ورزان و نخبگان بسیجی که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم در جامعه به یک گروه پیش‌قراول و اثرگذار و به تعبیر مقام معظم رهبری یک گروه که در جایگاه خواص و اهل حق است جلوه و نمود بیشتری بدهیم باید توجه و اهتمام بیشتری به راهنمایی‌ها و راهبری‌های ولی جامعه داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه افزود: مقام معظم رهبری در سال ۸۵ یک سخنرانی معروف داشتند که طی آن فرمودند، جامعه به دو گروه تقسیم می‌شود: گروه خواص که خود دو دسته خواص اهل حق و خواص اهل باطل را در بر می‌گیرد و گروه دیگر عوام یا بدنه مردم که دائماً در معرض انتخاب بین این دو دسته از گروه خواص هستند.

وی ادامه داد: ایشان در آن سخنرانی اشاره فرمودند که اگر مردم در برهه‌ای از زمان به دام افرادی در سبک و سیره معاویه بیافتند در معرض خطرهای سنگینی قرار می‌گیرند و اگر به لطف الهی در معرض راهبری و راهنمایی خواص جبهه اهل حق قرار گیرند می‌توانند در مسیر هدایت و سعادت گام بردارند.

صحرایی تصریح کرد: اگر بخواهیم بسیجیان را در زمره جامعه خواص اهل حق قرار دهیم آنگاه توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری بسیار مهم خواهد شد.

وی افزود: توصیه مقام معظم رهبری این است که بسیجی ماندن مهمتر و ارزشمندتر از بسیجی‌شدن است بنابراین باید سعی کنیم که بسیجی بمانیم و روحیه بسیجی را حفظ کنیم.
صحرایی در ادامه با بیان اینکه بسیجی‌بودن نیز وظایفی را برای ما ایجاد می‌کند، گفت: ما باید تلاش کنیم روحیه و تفکر و سلوک بسیجی را برای خود حفظ کنیم و گر نه در طول تاریخ انقلاب افراد زیادی بوده‌اند که ظهور و بروز انقلابی داشته‌اند اما نتوانسته‌اند این سبک و سیاق و مرام و جایگاه را برای خود نگاه دارند و دچار خسران شده‌اند.

وی گفت: نکته دومی که مقام معظم رهبری بیان می‌کنند این است که بسیجی اهل تفاخر نیست اما از بابت بسیجی‌بودن به خود می‌بالد و قدر این نعمت الهی را که به او داده شده است پاس می‌دارد.

صحرایی افزود: نکته سوم که باید هم خود توجه داشته باشیم و هم کمک کنیم و در جامعه تسری پیدا کند بحث دشمن‌شناسی است.

انتخابات ناموس انقلاب اسلامی است

استاندار کرمانشاه ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند که بسیجیان هم خود باید بهترین دشمن‌شناسی را داشته باشند و هم بتوانند در شناخت دشمن به جامعه کمک کنند.

صحرایی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بسیاری از مواقعی که افراد و جامعه دچار آسیب شده‌اند به خاطر خوب نشناختن دشمن است.

وی گفت: امام بزرگوار در این زمینه فرمودند برای شناخت و دیدن دشمن باید چندین واسطه و فاصله را طی کنیم تا به دشمن واقعی برسیم یعنی مواقعی وجود دارد که در فضاهای کاری، اداری، رسانه‌ای یا عمومی مطلبی را از یک دوست مخلص می‌شنویم اما این دوست مخلص با چندین واسطه، ناخواسته و بدون توجه و تفکر به عواقب سخن خود، با بیان آن در مسیر نقشه دشمن گام می‌دارد.

صحرایی بیان کرد: در فضای استان کرمانشاه امروزه هر کسی با هر شکل، عنوان و تعریفی اگر در قالب نقد، نظر و بررسی مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ذره‌ای مردم را ناامید کند در جهت کامل شدن نقشه دشمن گام برداشته است.


وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که می‌فرمایند نقشه دشمن را کامل نکنید، تصریح کرد: این مسئله خطاب به همه ما و فعالان عرصه اقتصادی، اجتماعی، رسانه‌ای و... است.
صحرایی گفت: چنین جلساتی فرصت مغتنمی در راستای خدمت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین خاطرنشان کرد: هر کدام از ما بسیجیان باید به ضلع شعاع تبیین کمک کنیم.

صحرایی با بیان اینکه تا رسیدن به جایگاه مطلوب خیلی فاصله داریم، خاطرنشان کرد: باید در کنار ضعف‌های استان، ظرفیت‌ها را هم بشناسیم نیمه پر لیوان را ببینیم و به نحو شایسته تبیین و بازگو کنیم.

وی ادامه داد: رتبه بیکاری استان کرمانشاه در سه ماهه نخست سال از جایگاه اول به پنجم رسیده است که با تلاش و برنامه‌ریزی و مدیریت عالمانه می‌توان رتبه بیکاری را کاهش داد.

صحرایی گفت: در سه ماهه اول که رشد اشتغال کشور یک درصد بوده اما در کرمانشاه شاهد رشد ۳ درصدی اشتغال بودیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه انتخابات ناموس انقلاب اسلامی است، افزود: در ماه‌های پیشرو مهمترین مسئله در کشور انتخابات است که باید همه اقشار بسیج جهادگرانه و هنرمندانه در راستای بصیرت‌افزایی تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ایمان با تعهد ارزشمند است، گفت: باید مراقب نفوذ دشمن باشیم و از امنیت فکرها دفاع کنیم.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی