سرپرست پلیس راه: کرمانشاه - کامیاران پرتلفات‌ترین محور استان کرمانشاه است

سرهنگ عبدالحسین زارع روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به تعداد تلفات این محور و سایر محورهای مواصلاتی افزود: با وجود اینکه این محور سال گذشته تبدیل به دو بانده شد ولی متاسفانه همین دو بانده شدن موجب افزایش سرعت خودروها شده و شاهد حوادث رانندگی زیادی که بیشتر شامل واژگونی و خروج از جاده در آن هستیم.

وی اضافه کرد: پس از جاده کامیاران، محورهای روانسر، اسلام آباد، کوزران و صحنه به بیستون شامل پرتلفات ترین جاده های استان کرمانشاه هستند.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه راه ها یکی از زیرساخت های مهم در توسعه و تردد سهل تر و امن تر است اضافه کرد: اگرچه گفته می شود سهم راه ها در تصادفات رانندگی تنها چند درصد است اما با این وجود، رعایت استانداردها از جمله تفکیک و جداسازی جاده های یک بانده می تواند کمک شایانی در کاهش تصادفات داشته باشد.

عامل انسانی بیشترین علل حوادث جاده ای در استان

سرهنگ زارع ادامه داد: هم اکنون در جاده های استان عامل انسانی علت بیشترین حوادث جاده ای در استان است که یکی از علل آن سرعت بالای خودروها در جاده هاست که باعث شده این استان به عنوان یکی از استان های پرسرعت شناخته شود.

وی تاکید کرد: دومین عامل تصادفات جاده ای در استان کرمانشاه عامل جاده است به طوری که هم اکنون در محورهای استان ۱۷۸ نقطه وجود دارد که یا حادثه خیز است یا مستعد بروز حادثه را دارند که باید برای اصلاح آنها اقدام جدی شود.

سرهنگ زارع یادآور شد: آسفالت مناسب، رفع نقاط حادثه خیز، عرض کافی جاده و تفکیک آنها با توجه به تعداد خودروها، نیاز به آزادراه ها و دو بانده و یا چند بانده کردن راه ها و نصب علائم هشدار دهنده از جمله مولفه های استاندارد کردن راه هاست.

پراید و پژو دارای بیشترین تلفات تصادفات جاده‌ای

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه سومین علل تصادفات جاده ای را خودرو عنوان کرد و افزود: خودروهای پراید و پژو در میان سایر خودروها بیشترین حادثه های جاده ای را به خود اختصاص داده اند.

وی یادآور شد: هرچند عواملی مانند جاده و خودرو در علل تصادفات ممکن است نقش داشته باشند ولی با توجه به نقش مهم عامل انسانی در تصادفات با کنترل آن به ویژه با فرهنگ سازی می توان سایر عوامل را کمرنگ تر ساخت.

سرهنگ زارع با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و توسعه آموزش‌های همگانی در ارتباط با فرهنگ رانندگی و ترافیکی، گفت: رسانه ها و شبکه های اجتماعی باید در این زمینه به کمک پلیس بیایند زیرا تا زمانی که فرهنگ رانندگی اصلاح نشود، تصادفات علاوه بر درون شهرها در جاده‌ها و حتی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها نیز روی خواهد داد.

جاده های استان به ۶۰ دوربین هوشمند نیاز دارد

وی کرد: هم اکنون ۷۰ گشت پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان به ویژه محورهای پرتردد و حادثه خیز به صورت محسوس و نامحسوس در حال گشت زنی هستند ولی حضور این گشت ها نمی تواند به طور قطعی از حوادث رانندگی جلوگیری کند.

سرهنگ زارع با بیان اهمیت توسعه استفاده از دوربین های هوشمند برای کاهش تلفات جاده ای گفت: نمی‌توان با روش‌های سنتی و قدیمی، ترافیک را کنترل کرد، با توجه به افزایش خودرو و سفرها بایستی از طریق فناوری و سامانه های هوشمند، ترافیک را سامان بخشیده و به این ترتیب از میزان حوادث جاده ای کاست.

وی ضرورت توسعه دوربین ها و استفاده از تجهیزات در جاده ها را امری اجتناب ناپذیر دانست و گفت: هم اکنون ۶۰ دستگاه دوربین هوشمند در محورهای استان نصب شده است که به هیچ عنوان برای هشت هزار کیلومتر از محورهای استان کافی نیست.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: برای رسیدن به حد مطلوب به ۶۰ دستگاه دوربین دیگر در سطح محورهای مواصلاتی استان نیاز است که برای نصب آنها جانمایی نیز شده است و تنها باید خریداری شوند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی