مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور: توانمندسازی و توجه به استعدادیابی زنان کشور در اولویت دولت است

حیات غرب - مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور از پایلوت شدن کرمانشاه با مرکزیت شهرستان صحنه برای توانمندسازی زنان خبر داد و گفت: اهمیت توانمندسازی و استعداد یابی بانوان سرپرست خانوار از اهم اقدامات و اولویت های معاونت امور زنان و خانواده است .

 زینب اختری عصر جمعه در اختتامیه کارگاه آموزشی سه روزه "وصال نیکان" که در سرسرای اجتماعات امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را از برنامه‌های دولت مردمی عنوان کرد و افزود: اگر حال مادران جامعه ما خوب باشد، حال دیگر اعضای خانواده هم به تبع آن خوب است.

مدیر امور زنان و خانواده وزارت کشور ادامه داد: با تاکید وزیر کشور مسائل اجتماعی حوزه زنان اِحصا و در این راستا کارگروه ویژه علمی و عملیاتی بانوان سرپرست خانواده تشکیل شده است.

او با بیان اینکه تیمی متشکل از بهترین ایده پردازان که از تجربیات لازم برخوردار بودند را در این کارگروه گرد هم آوردیم، تصریح کرد: تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ زیادی همچون توانمدسازی اقتصادی زنان در حوزه‌های مختلف اجرا شده است.

مدیر امور زنان و خانواده وزارت کشور با تاکید بر اینکه حل مشکلات زنان جامعه برای ریاست جمهور را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: حل این مشکلات با مشارکت و کمک مردم در حوزه‌های حقوقی، اقتصادی و اجتماعی در جهت تحکیم خانواده‌ها خواهد بود.

اختری با بیان اینکه اثرگذارترین و اثرپذیرترین عنصر سرمایه‌گذاری اجتماعی خانواده است، تاکید کرد: در این وصال نیکان را گردهم آوردیم که حلقه اتصال خانواده‌ها و نهادهای مرتبط با زنان باشند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور در خاتمه ظرفیت‌های مردمی را برای حل مشکلات اجتماعی، کارآمد دانست و اضافه کرد: وزارت کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی و میاندار می‌تواند تسهیلگر خدمات رسانی به مردم از طریق گروه‌های داوطلب مردمی باشد.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی