امام جمعه کرمانشاه: معیشت مرزنشینان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد

حیات غرب - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: توجه‌ به معیشت مردم شریف مرزنشین امری ضروری است و باید با سیاست‌گذاری‌های صحیح، زمینه امرار معاش آن‌ها از راه‌های حلال و قانونی فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در دیدار با فرمانده و معاونین مرزبانی استان، مرز را یک فرصت ویژه خواند و گفت: اگر از این فرصت به‌درستی استفاده نشود می‌تواند تهدیدی بزرگ باشد. 

وی با بیان اینکه عمده تهدیدهایی که می‌تواند متوجه یک کشور شود از ناحیه‌ مرزها است، افزود: اگرچه نیروهای مرزبانی در پیش چشم جامعه مشغول خدمت‌رسانی نیستند، اما در جایی ایفای نقش می‌کنند که بیشترین تأثیر را در تأمین امنیت جامعه دارد. 

غفوری ضمن آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای نیروهای مرزبانی، اظهار کرد: مسئولیت و مأموریتی که بر عهده شما عزیزان قرار گرفته از مهم‌ترین رسالت‌هایی است که در نظام مقدّس جمهوری اسلامی برعهده مجموعه‌های نظامی و انتظامی قرار دارد.

وی با اشاره به شرایط سخت کارکردن در مرزها، گفت: آن چیزی که می‌تواند انسان را در این شرایط سخت حفظ کند و مستحکم نگه دارد، ارتباط خالصانه با خدا و نگاه به امنیت کشور به‌عنوان امری مقدّس است. توجه‌ به اجر و پاداشی که این مسئولیت بزرگ و حساس دارد، موجب می‌شود که نیروها با استقامت و روحیه‌ بالای فداکاری در چنین شرایط سختی به جامعه خدمت کنند.

غفوری در ادامه با بیان اینکه مردم مرزنشین همواره در طول تاریخ حافظ مرزها بوده، هستند و خواهند بود، افزود: مرزنشینان ما چون سدی محکم در برابر دشمن ایستاده‌اند.

 امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها به‌ جهت تأمین امنیت مرزنشینان عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب هم امنیت نیروهای نظامی را تأمین می‌کند و هم امنیت مردم شریف مرزنشین را، لذا توجه‌ به روستاهای مرزی و مردم مرزنشین بسیار مهم است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی