دادستان: تحقق عدالت و صیانت از حقوق شهروندی در کنگاور با جدیت دنبال می‌شود

 

دادستان کنگاور گفت: در راستای ارتقای شاخص‌های رضایت‌مندی مردم و تحقق عدالت، صیانت از حقوق شهروندی در این شهرستان با جدیت دنبال می‌شود.

«علی اسدی‌یادگار»  اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از اخلال و هرگونه بی‌نظمی در عبور و مرور و مزاحمت برای شهروندان، برخورد با متخلفان آغاز شده و با جدیت استمرار خواهد داشت.

دادستان کنگاور تاکید کرد: افرادی که به هر نحو نسبت به سد معبر در خیابان ها، پیاده‌روها، بازار و مسیر عبور و مرور شهروندان اقدام و حقوق مردم را نادیده می گیرند؛ در وهله اول تذکر و اقدامات قانونی در بحث رفع مزاحمت های شغلی اجرایی و در صورت عدم رعایت و تکرار تخلفات به منظور برخوردهای بازدارنده به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

وی در ادامه با اشاره به نگهداری دام در برخی از مناطق مسکونی شهر گفت: در صورتی که نگهداری دام بر اساس نظر کارشناسی تخصصی شبکه بهداشت و درمان نباشد، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

دادستان کنگاور ادامه داد: مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی برای این کار تا یک سال حبس پیش‌بینی شده و در صورت تکرار جرم شبکه بهداشت مکلف به گزارش مجدد بوده و دادگاه‌ مجازات مرتکب را تشدید می‌کند.

اسدی‌یادگار در ادامه با بیان اینکه وانت بارهای میوه‌فروش و دستفروشان از عوامل بروز ترافیک شهری در کنگاور هستند، عنوان کرد: ساماندهی آن‌ها از سوی شهرداری با همکاری دستگاه های مربوطه ضروری است.

دادستان کنگاور همچنین گفت: وظیفه شهرداری جلوگیری از معضل سد معبر در شهر بوده و سایر دستگاه های ذیربط نیز باید در این کار با شهرداری همکاری کنند.

وی با بیان اینکه تامین بسترهای لازم برای امرار معاش افراد نیازمند از سوی شهرداری ضروری است، یادآوری کرد: در این راستا و برای ساماندهی وانت بارهای میوه فروش در سطح شهر باید مکان مناسبی در نظر گرفته شود.

اسدی‌یادگار در خاتمه تاکید کرد: کارگروه ساماندهی و ممانعت از ورود کامیون‌های سنگین به داخل شهر که علاوه بر بار ترافیکی باعث خسارت به زیرساخت‌های شهری هم می‌شود، در دستور کار این دادستانی قرار دارد.

شهرستان کنگاور با بیش از ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی