از سوی برخی ازفروشندگان گوشت غیر مجاز،دام مُردار عرضه می شود

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه قصابی‌های غیرمجاز از مُردارفروشی هم ابایی ندارند، گفت: سلامت محصولاتی که این مراکز عرضه می کنند، مورد تایید دامپزشکی نیست.

دکتر حسین حیدری ، با بیان اینکه کشتار دام در معابر و خیابانهای سطح شهر زیر نظر دامپزشکی نیست، گفت: بر اساس مشاهدات صورت گرفته از سوی بازرسان دامپزشکی افرادی که اقدام به کشتار غیرمجاز دام در معابر می کنند، عمدتا دام های بیمار که به درمان پاسخ نداده‌اند را کشتار و عرضه می کنند.

 وی افزود: حتی گاها گزارش‌هایی از عرضه دام مُردار هم از این مراکز غیرمجاز ارائه می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مثل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب‌مالت، هاری، سیاه زخم، انواع کیست‌های انگلی و... در صورت خرید و مصرف گوشت قرمز از مراکز کشتار غیرمجاز دام وجود دارد، افزود: از شهروندان می خواهیم به جد از خرید از این مراکز صرف نظر کرده و صرفا بخاطر ارزان بودن گوشت آنها سلامت خود و خانواده را در معرض مخاطره قرار ندهند. 

وی با بیان اینکه کشتار غیرمجاز دام تهدید جدی علیه سلامت جامعه است، گفت: مادامی که عزمی جدی بین دستگاه‌های مسئول در خصوص مقابله با کشتار غیرمجاز دام وجود نداشته باشد نمی توان به جمع شدن بساط کشتار غیرمجاز دام در استان امید داشت.

وی با بیان اینکه کشتار غیرمجاز دام تهدید جدی علیه محیط زیست هم هست، گفت: کشتار غیرمجاز دام از لحاظ بهداشت روانی هم آسیب های زیادی را متوجه سلامت جامعه می کند.

وی با بیان اینکه دامپزشکی به تنهایی نمی تواند بساط کشتار غیرمجاز دام را جمع کند، گفت: مقابله با کشتار غیرمجاز دام همت جمعی نهادهای مختلف را می طلبد.

وی با اشاره به وضعیت غیرقابل قبول کشتار غیرمجاز دام در کرمانشاه، گفت:  وجود مراکز کشتار غیرمجاز دام در شان کلانشهر کرمانشاه نیست.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی