شادروان دکتر فتاح فرخی دعوت حق را لبیگ گفت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و جمعی از مسوولان درگذشت دکتر «فتاح فرخی» از پزشکان به نام و رییس اسبق سازمان نظام پزشکی استان را تسلیت گفتند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله غفوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، در پیامی درگذشت دانشمند وارسته، مرحوم دکتر «فتاح فرخی» را تسلیت گفت.

در متن پیام امام جمعه کرمانشاه آمده است: درگذشت پزشک متعهد و مردمی، فرهیخته‌ ارزشمند، زنده‌یاد دکتر فتاح فرخی، موجب تأثر و تألم گردید، ایشان انسانی متعهد و خیرخواه بود که عمر شریف خود را در راه خدمت به مردم، مداوای بیماران و تربیت شاگردان صرف نمود و در دوران دفاع مقدس نیز منشأ خدمات بزرگی به رزمندگان اسلام بود.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری اضافه کرد: اینجانب باتأسف عمیق، به همسر ارجمند، فرزندان گرانمایه و نیز به عموم جامعه پزشکی کشور، به‌ویژه شاگردان آن فقید سعید، تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌نمایم.

همچنین محمد باقر حیدری رییس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه نیز در پیامی اظهار کرد: مشیت الهی بر این قرار گرفت که یکی از شایسته ترین، دلسوزترین و پاک ترین فرزندان این خطه، در آغاز زمستان ۱۴۰۲ در آغوش خاک آرام گیرد.

وی با بیان اینکه زندگی زنده یاد استاد دکتر فتاح فرخی سراسر عشق، تلاش، تعهد و اخلاص بود و مردم دوستی و میهن پرستی در آن موج می زد، ادامه داد: این پزشک فرهیخته از اوان جوانی و دانش آموختگی تا پیشکسوتی و کهولت سن همواره با تمام وجود و عاشقانه به مردم و میهن خدمت کرد.

حیدری گفت: سال های فعالیت آن مرحوم به عنوان ریاست سازمان نظام پزشکی استان در دو دوره از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۶ مصادف با تلاش گسترده در جهت ساماندهی و اعتلای جامعه پزشکی و ارتباطات بین بخشی با سازمان‌های دولتی و نهادهای غیر دولتی در جهت تقویت سازمان و اعضای آن بود که به حق شایسته تقدیر است.

ر️ییس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه افزود: این مصیبت را از سوی خود، هیات مدیره و همکاران سازمان نظام پزشکی به خانواده گرانقدر، فرزندان و بازماندگان و خویشاوندان آن مرحوم، پزشکان و جامعه پزشکی استان و نیز مردم و دوستان و دوست داران این شخصیت برجسته علمی و اجتماعی تسلیت می گویم.

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز به مناسبت درگذشت این استاد گرانقدر پیام تسلیت دادند؛ وی در این پیام گفت: جامعه پزشکی کرمانشاه در سوگ مردی است که اسوه اخلاق و انسانیت در کنار یک دنیا تجربه و تخصص بود.

وی با بیان اینکه کاروان عمر انسان می گذرد و خوشا بحال مردانی نامی که یادشان برای همیشه بر بلندای تاریخ حک‌خواهد شد و هرگز فراموش نمی شوند، افزود: مردم این دیار دلسوزی ها و مهربانی های دکتر فرخی پزشک حاذق و محبوب کرمانشاهی، چه در ایام پر التهاب هشت سال دفاع مقدس و چه بعد از آن را از یاد نخواهند برد و تا ابد مرهون خدمات ارزشمند این مرحوم هستند.

 دکتر فتاح فرخی در روستای ونایی از توابع شهرستان اسلام آباد غرب دیده به جهان گشود؛ قریب به ۳۸ سال پیش، تخصص جراحی عمومی و سرطان را از دانشگاه جندی شاپور اهواز اخذ کرد، یعنی همان زمانی که دارندگان مدرک سیکل قدیم، تحصیلکردگان جامعه ما بودند و صاحبان مدرک لیسانس، اساتید دانشگاه ملی می شدند.

دکتر فرخی علاوه بر علم پزشکی به زبان انگلیسی نیز تسلط کامل داشت و می توان گفت ایشان متخصص فرهنگ عمومی و فولکلور انگلیسی بود؛ وی جزو اولین جراحان استان کرمانشاه بود که با آغاز جنگ تحمیلی جان صدها هموطنان آسیب دیده از جنگ را نجات داد.

حتی در روزهای اوج جنگ تحمیلی که شهر کرمانشاه خالی از سکنه شده بود ایشان برای یک روز هم دست از جراحی مصدومان نکشید و بیمارستان را ترک نکرد؛ وی عضو هیأت امنا و از موسسین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز بود.

از دیگر افتخارات ایشان می توان به احداث بیمارستان بیستون اشاره کرد که به عنوان بیمارستان خصوصی کرمانشاه، دینی ماندگار بر گردن کیفیت درمان، حفظ توان علمی پزشکی و نگه داشتن نخبگان درمانی، و به خصوص ترقی شاخصه های کیفی بهداشتی-درمانی استان کرمانشاه دارد.

همچنین باید گفت دکتر فرخی به ادبیات کردی، فرهنگ قومی و فولکلور محلی این خطه تسلط کامل داشت و می توان ایشان را یکی از صاحب نظران بحث ایلات و عشایر استان کرمانشاه دانست.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی