برای هر بازنشسته مشمول قانون رتبه‌بندی ۳۷ میلیون تومان معوقه پرداخت می‌شود

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از طریق کمیسیون آموزش مجلس برای پرداخت معوقات رتبه بندی معلمان از صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان برنامه و بودجه، گفت: قسط اول معوقات رتبه بندی معلمان به مبلغ  ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب مشمولان واریز شده ولی برخی از معلمان مشمول قانون این رقم را دریافت نکردند که صندوق بازنشستگی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه باید به جاماندگان رسیدگی کنند.

حسین حق وردی با اشاره به پرداخت قسط اول قانون رتبه بندی معلمان برای بازنشستگان مشمول قانون، عنوان کرد: با پیگیری‌های کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به منظور اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان برای بازنشستگان،  صندوق بازنشستگی کشوری قسط اول معوقات رتبه بندی معلمان را پرداخت کرد.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، به طور میانگین صندوق بازنشستگی کشوری بابت معوقه ۳ ماه مهر، آبان و آذر امسال، ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب مشمولان واریز کرده است و تا پایان سال کلیه معوقات ناشی از رتبه‌بندی معلمان در صورت تامین اعتبار پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین صندوق بازنشستگی اعلام کرده است بر اساس قانون مصوب مجلس؛ به طور کلی ۲۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی ناشی از اجرای رتبه‌بندی معلمان است و به طور میانگین باید برای هر فرد ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معوقه پرداخت شود.

حق وردی اضافه کرد:  این ارقام پس از پیگیری‌های مکرر در کمیسیون با برگزاری جلسات نظارتی با مسئولان دستگاه‌های وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و صندوق بازنشتگی کشوری به حساب معلمان واریز شد که حلقه اجرای قانون رتبه بندی ملعمان را کامل کرد.

برخی بازنشستگان مشمول هنوز ریالی دریافت نکرده‌اند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: البته بر اساس گزارش‌های واصله مردمی برخی معلمانی که مشمول قانون رتبه بندی معلمان می‌شوند و پس از شهریور 1400 بازنشسته شده‌اند، هنوز قسط اول را دریافت نکردند که پیگیری واریز این ارقام برای جاماندگان خواهیم بود و این موضوع را از طریق وزارت آموزش و پرورش، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان برنامه و بودجه دنبال خواهیم کرد./

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی