استاندار کرمانشاه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل حراست استانداری؛ باید همواره در مقابل توطئه های بیگانگان هوشیار باشیم

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه با تأکید بر اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در مدیریت بحران، گفت: آموزش نقش اساسی در آمادگی برای مواقع بحران دارد.

افشین یگانه، مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه در خصوص وضعیت آمادگی در برابر بحران‌ها، اظهار کرد: بحرانی همچون زلزله غیرقابل پیش‌بینی است که نیازمند یک سری اقدامات پیشگیرانه در حوزه ساخت و سازهای ایمن و نوع کیفیت مصالح مصرفی است.

وی وضعیت ساخت و ساز در استان در بعد از زلزله مهیب سرپل‌ذهاب را قابل قبول توصیف کرد و افزود: هنوز در حوزه ساخت و ساز با استانداردهای بالا فاصله داریم، اما قابل قبول است و ترک فعال دستگاه‌های مربوطه در حوزه نظارت بر ساخت و ساز ایمن از سوی دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه درخصوص همراهی تشکل‌های مردمی و سمن‌ها، گفت: پایه هر اقدامی آموزش است؛ باید آموزش‌های تخصصی و عمومی در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه به اقشار مختلف مردم ارائه شود.

وی با اشاره به آموزش‌های ارائه شده در بخش دولتی و خصوصی، تصریح کرد: در بخش دولتی در راستای آموزش به  دهیاران، شهرداران، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرای یک طبقه‌بندی صورت گرفته و آموزش‌ها در حال اجرا است.

یگانه بر لزوم توجه به نقش سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت حوادث و بلایا، تصریح کرد: سمن‌ها به صورت خودجوش در تمامی حوادث و بلایا در کنار ما هستند که آموزش‌هایی لازم در نوع  بحران‌های مختلف برای آن‌‌ها مدنظر است.فارس

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی