معاون سیاسی و امنیتی استانداری: طرح ساماندهی آقاجان باید هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد/ پیگیری مصوبه احداث بلوار ۴۵ متری در محدوده آقاجان

حیات غرب - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه خطاب به مدیران دستگاه‌های استان که در زمینه اجتماعی وظیفه دارند، گفت: مردم کرمانشاه انتظار دارند طرح ساماندهی آقاجان هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد و این طرح به عنوان یک الگو در دیگر محلات حاشیه‌ای شهر، اجرایی شود‌.

علی شعبانی صبح روز شنبه ۲۳ دی ماه در جلسه قرارگاه حاشیه نشینی با محوریت محله آقاجان که با حضور مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: متاسفانه آسیب های اجتماعی موجود در سطح محلات حاشیه ای کلانشهر کرمانشاه مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده است و کاهش این مشکلات از اولویت های جدی استان است.

وی تاکید کرد: طی این مدت با محوریت قرارگاه حاشیه نشینی برنامه های عملیاتی مناسبی در حوزه ساماندهی معتادین متجاهر، ضایعاتی ها و زباله گردها انجام گرفته است‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اجرایی شدن برنامه‌های اين حوزه را مطالبه جدی مردم دانست و تاکید کرد: برنامه‌ها و اقدامات مرتبط با حوزه آسیب های اجتماعی برای اثرگذاری نیازمند سرعت و شتاب بیشتری هستند و انجام این مهم مستلزم همراهی و همکاری دستگاه های مختلف است.

وی افزود: خوشبختانه در این زمينه، قانون ضمانت های اجرایی لازم را در اختیار دستگاه های دولتی، گروه های جهادی و مردم نهاد قرار داده است و این مجموعه ها هم پای کار آمده اند.

شعبانی گفت: در نشست‌های قرارگاه حاشیه نشینی، وظایف مشخصی برای هر دستگاه در نظر گرفته شده که خوشبختانه برخی از دستگاه ها تلاش های خوبی را برای اینکار انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه مردم انتظار قاطعیت در برابر کم کاری دستگاه‌های دولتی را دارند در ادامه گفت: اگر دستگاهی به تعهدات قانونی خود عمل نکند، مدیر آن دستگاه به جرم ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گفت: بخشی از خانه های تملک شده در محله آقاجان برای ایجاد فضاهای ورزشی و فرهنگی در نظر گرفته شده که باید توسط دستگاه‌های مربوطه عملیاتی شوند‌.

در ادامه این نشست گزارش پیگیری مصوبه احداث بلوار ۴۵ متری در محدوده منتهی به آقاجان توسط راه و شهرسازی ارائه شد.

در این نشست همچنین مصوب شد راه و شهرسازی و شهرداری هرچه سریع تر پلاک های مسکونی و تجاری در مسیر تکمیل این بلوار را تملک و سپس تخریب کنند.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی