تجلیل وزیر کشور از خانواده شهید «امیدزاده»

وزیر کشور و استاندار کرمانشاه شامگاه دوشنبه با حضور در منزل پدر شهید مدافع حرم حاج «صادق امیدزاده»، با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام، از پدر و مادر شهید تجلیل کرد.

«احمد وحیدی» در پایان سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه به همراه استاندار کرمانشاه و جمعی از مسوولان با خانواده شهید مدافع حرم حاج صادق امیدزاده دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر کشور در این دیدار گفت: وجود خانواده شهدا برکت است و هرکس در هر جایگاهی موظف به احترام و تکریم خانواده شهدای والامقام است.

او سیره شهدا و سبک زندگی خانواده آنان را بهترین نقشه راه جوانان دانست و گفت: امید است راهی که شهدا با جانفشانی باز کردند به فتح قدس برسد.

کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ با رژیم بعثی عراق بود.

مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر پایداری مردم این دیار است.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی