کاکایی مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه : تمام وظایف خود را در قبال مستمری بگیران به مرحله عمل رسانده ایم

 

 

حیات غرب - در هفته های اخیر  تجمع مستمری بگیران کرمانشاهی و اعتراض به حقوق دریافتی در فضای مجازی دست به دست شد .

کاکایی  مدیر کل  تامین اجتماعی در روز ۱۷ بهمن ماه  نشست خبری داشت که بخشی از صحبتهای ایشان در این خصوص بود ۱۴۰۲ .

اسکندر کاکایی ، به تنهایی به میدان مصاحبه آمد و بسیار مسلط به امور جاری در سازمان تامین اجتماعی و شعبات شهرستانی در خصوص حقوق مستمری بگیران گفت: سازمان تامین اجتماعی بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و ماده ۹۶ مصوبه هیات محترم وزیران، تمام وظایف خود را در قبال مستمری بگیران به مرحله عمل رسانده و متاسفانه به علت عدم آگاهی بعضی از مستمری بگیران از مواد قانونی، این شائبه ایجاد شده که حقوق ایشان از سوی سازمان تامین اجتماعی تضییع شده است، درحالیکه سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون عمل نموده و عمل می نماید.و این سازمان تنها مجری بوده و طبق قانون انجام وظیفه می کند .

وی با اشاره به ارائه خدمات مختلف به بیمه شدگان گفت: ۴۰ درصد از جمعیت استان کرمانشاه با تعداد ۸۰۳ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. بیش از ۵۴ درصد جمعیت کشور حدود ۴۷ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند و ماهانه ۴۳ هزار میلیارد تومان مستمری به بیمه شدگان پرداخت می‌شود.

وی افزود: امروز ارتباط با سازمان بسیار گسترش یافته و جامعه بیشتری از اقشار مختلف مردم بیمه شده این نهاد هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان افزود: با بهبود شرایط جامعه افراد توانسته‌اند با عقد قراردادهای مختلف و پرداخت حق بیمه از مزایای این بیمه بهره مند شوند و هم اکنون افراد ۱۸ تا ۵۵ سال می‌توانند خود را بیمه کنند.

کاکایی ادامه داد: ماهانه ۵۴۴ میلیارد تومان مستمری ماهانه پرداخت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در کنار سازمان تأمین اجتماعی نیز بیمه‌های روستایی و عشایری و… نیز وجود دارد که سهم بیمه شدگان استان کرمانشاه را افزایش می‌دهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به گستردگی خدمات ارائه شده توسط این سازمان، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که مورد توجه مدیران این سازمان قرار گرفته بحث ارائه خدمات غیرحضوری است که اکنون ۵۳ خدمت سازمان تأمین اجتماعی به صورت اینترنتی قابل دریافت است.

کاکایی بیان کرد: آگاهی از میزان حق بیمه پرداختی و مدت آن، پرونده پزشکی، سوابق دارویی، بیمه بیکاری و… در سایت tamin.ir قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: تمام تعهدات سازمان تأمین اجتماعی تاکنون پرداخت شده است و سامانه ۱۴۲۰ نیز آماده پذیرش انتقادات و پیشنهادات است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص رضایتمندی مردم گفت: تسهیلات بانکی نیز برای مستمری بگیران فراهم شده که می‌توانند بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق پنل کاربری خود نسبت دریافت اقدام کنند و سهم هر استان نیز برای پرداخت مشخص شده است.

کاکایی بیان کرد: بیمه بیکاری، استعلاجی، کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد، بارداری، ارتز و پروتز نیز از جمله خدمات سازمان تأمین اجتماعی است.

وی اضافه کرد: مستمری بگیران استان از ابتدای امسال ۷۵ هزار نفر بودند که این رقم تا پایان آذرماه به ۸۶ هزار نفر ارتقا یافت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، افزایش تعداد بیمه شدگان را نیز ضروری دانست و با بیان اینکه حدود ۲۸ درصد جمعیت کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، این جمعیت را ظرفیتی دانست که می‌توانند به جمعیت افراد تحت پوشش تامین اجتماعی اضافه شوند.

کاکایی توسعه بیمه فراگیر ایرانیان از جمله بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان را نیز از دیگر راه‌های افزایش جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی دانست و گفت: این کار در کرمانشاه با جدیت دنبال می‌شود و تا افراد واجد شرایط بتوانند از مزایای این بیمه‌ها استفاده کنند.

وی از مزایای بیمه دانشجویان و زنان خانه‌دار نیز یاد کرد که افراد در کنار استفاده از مزایای بیمه خود، می‌توانند همچنان از مزایای بیمه همسر و یا والدین خود نیز استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی به مستمری بگیران با پیگیری کانون بازنشستگان تامین اجتماعی نیز خبرداد و گفت: تاکنون تعداد ۲۲۷ هزار فقره تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی در کشور و بیش از ۲۰۰۰ فقره تسهیلات به متقاضیان استان کرمانشاه پرداخت شده است.

کاکایی تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی استان را ۲۶۷ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان نیز ۸۶ هزار نفر هستند که ماهانه حدود ۵۴۴ میلیارد تومان مستمری به آنها پرداخت می‌شود.

وی همچنین از فعالیت ۱۸ شعبه تامین اجتماعی، هفت کارگزاری و دو شعبه اقماری در کرمانشاه خبرداد و افزود: در زمینه خدمات الکترونیک نیز پایداری شبکه ما حدود ۹۵ درصد است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در پایان از پرداخت بیش از ۳۰ میلیارد تومان کمک کوتاه مدت به بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان طی آذرماه امسال خبرداد و گفت: این مبالغ شامل؛ ۸۸۰ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج، چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه غرامت ایام بیکاری، دو میلیارد تومان کمک هزینه بارداری، یک میلیارد تومان هزینه پروتز، ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کفن و دفن و ۳۴۰ میلیون تومان کمک‌هزینه سفر به همراه بیمار بوده است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی