فرماندار پاوه: 8162 خانوار مرزنشین پاوه مشمول کارت مبادلات مرزی هستند


حیات غرب - پرویز ایده پوربا اشاره به مراجعه مرزنشینان به فرمانداری و اعلام نارضایتی از غیرفعال شدن کارت مرزنشینی آنان افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال های گذشته از طریق دفاتر پیشخوان دولت اقدام به صدور کارت مبادلات مرزی برای سرپرستان خانوارهای مرزنشین کرده که برابر آخرین آمار اعلام شده در شهرستان پاوه برای 23 هزار و 218 سرپرست خانوار کارت مبادلات مرزی صادر شده است.

وی اظهار داشت: براساس این آمار و با احتساب میانگین جمعیت برای هر خانوار چهار نفر، آمار جمعیتی پاوه بیش از 100 هزار نفر خواهد بود در حالی که آمار واقعی جمعیت این شهرستان 60 هزار و 250 است و با احتساب این آمار می توان گفت که فقط 15 تا 16 هزار خانوار مشمول کارت مبادلات مرزی هستند. 
ایده پور تصریح کرد: براساس آئین نامه مبادلات مرزی مصوب هیات دولت، شهرهای مرکز شهرستان مشمول کارت مبادلات مرزی نمی شوند و با عنایت به این آئین نامه حدود 28 هزار نفر جمعیت شهر پاوه از آمار کل شهرستان کسر و خارج می شود و فقط هشت هزار و 162 خانوار یعنی حدود 32 هزار نفر مرزنشین مشمول مزایای تخفیف گمرکی از مبادلات مرزی در مرز شوشمی خواهند بود. 
وی افزود: به طور طبیعی عواملی همچون زاد و ولد، مرگ و میر ، ازدواج و مهاجرت می تواند تنها مولفه های حداقلی تأثیرگذار در افزایش و یا کاهش جمعیت مشمول مبادلات مرزی با تأیید شورا ، دهیار ، خانه بهداشت و بخشدار هستند. 
فرماندار پاوه افزود: روزانه شاهد مراجعه تعداد زیادی از مردم به فرمانداری و دفاتر پیشخوان دولت و صنعت ، معدن و تجارت هستیم که معترضند که چرا کارت مرزشنینی آنها در سامانه فعال نیست و در پاسخ توسط کارکنان این ادارات به نوعی جواب های مبهم داده می شود، مبنی بر اینکه ما برای بیش از 23 هزار خانوار کارت مرزنشینی صادر کرده ایم اما فرمانداری باعث شده تا کارت ها فعال نشوند. 
ایده پور گفت: اگر بنده به عنوان فرماندار این تعداد کارت صادر شده را تأیید کنم در واقع تأیید خواهم کرد که شهرستان 100 هزار نفر جمعیت دارد و این در حالی است که اینجانب براساس آمار واقعی و قانونی فرماندار 60 هزار و 250 نفر هستم و از این تعداد هم 28 هزار نفر جمعیت شهر پاوه مشمول مبادلات مرزی نمی شوند لذا ما نمی توانیم پاسخگوی آمار نادرست باشیم. 
فرماندار پاوه با تأکید بر تلاش ادارات ذیربط (سازمان صنعت ، معدن و تجارت ) برای تنویر افکار عمومی نسبت به اطلاع رسانی دقیق و درست و صدور کارت مرزنشینی برای مرزنشینان مشمول طرح مبادلات مرزی اقدام نمایند و برای این هشت هزار و 162 خانوار مشمول کارت هایی با رنگ و سایز متمایز صادر نمایند تا تکلیف مرزنشینان روشن شود و از مراجعه به ادارات و سازمانها خودداری و از بلاتکلیفی بیرون بیایند. 
شهرستان پاوه دارای 84 کیلومتر مرز مشترک با کردستان عراق و 2 بازارچه پیله وری و کوله بری است که در شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی