6هزار چاه غیر مجاز در استان کرمانشاه شناسایی شده است /نظازت خاصی بر میزان برداشت آنها وجود ندارد

منوچهر فخری در نشست قرارگاه عملیاتی آب شرب کرمانشاه اظهار داشت: وجود 6000 چاه غیرمجاز و همچنین برداشت‌های بی‌رویه و بی‌ضابطه از منابع آب زیرزمینی یک تهدید و چالش جدی برای توسعه کرمانشاه بوده و دستگاه‌های مربوطه باید برای توقف این روند مخرب اقدام کنند.

وی گفت: موضوع تشدید خشکسالی‌ها و کمبود آب شرب در کشور به یک بحران بسیار جدی تبدیل شده است و حتی بعضی از کلانشهرها را نیز با مشکل روبرو کرده است.

معاون استاندار گفت : این قرارگاه سال گذشته با دستور ویژه استاندار کرمانشاه تشکیل شد و خوشبختانه به همت دستگاه‌های عضو این مجموعه، تابستان امسال شاهد کاهش مشکلات آب شرب در شهر کرمانشاه بودیم.

وی افزود: امروز استان کرمانشاه نه تنها برای حل مشکلات جاری حوزه آب شرب دارای برنامه است بلکه آبفا برای تأمین نیازهای سال‌های آتی هم در حال برنامه‌ریزی است.

منوچهر فخری به مشکلات شهر کنگاور اشاره کرد و گفت‌: در این شهر چشمه‌هایی وجود دارد که سال‌هاست به حال خود رها شده و در فصل بارش و طغیان چشمه‌ها، برای شهروندان مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند‌.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: امروز مقرر شد در نشست هفته آتی قرارگاه، شورای فنی استان گزارش جامعی از وضعیت این چشمه‌ها، دبی آن‌ها و ظرفیت‌های بهره‌برداری از آن ها ارائه کند همچنین شهرداری کنگاور و اداره آبفا هم برنامه عملیاتی خود را برای ساماندهی و بهره‌برداری مفید از این چشمه‌ها ارائه دهند.

وی گفت:  چاه‌های غیرمجاز باید هر چه سریع تر توسط آب منطقه ای تعیین تکلیف شوند. 

فخری برداشت‌های بی‌رویه و بی‌ضابطه از چاه‌های مجاز را بسیار نگران کننده دانست و افزود: متأسفانه نظارت خاصی هم بر میزان برداشت چاه‌های مجاز وجود ندارد و باید هر چه سریع‌تر در قالب یک برنامه مدون، تمامی آن‌ها به کنتور هوشمند مجهز شوند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی