سرانه مصرف آبزیان در استان ۱۰ کیلوگرم است

سیدفرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان کرمانشاه به ۱۰ کیلوگرم رسیده، گفت: هرچند در سال‌های اخیر گرایش قابل توجه مردم استان به مصرف ماهی و سایر آبزیان را شاهد بوده‌ایم، اما هنوز سرانه مصرف استان با میانگین کشوری که ۱۳ کیلوگرم است، فاصله سه کیلوگرمی دارد.

وی با اشاره به رشد مصرف آبزیان در کرمانشاه، یادآور شد: میانگین مصرف آبزیان در استان کرمانشاه سال ۱۳۷۳ تنها ۲۵۰ گرم بود، اما با اقدامات صورت گرفته و برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان و کلاس‌های آموزشی و ترویجی جهت افزایش سرانه مصرف آبزیان این میزان هم اکنون به ۱۰ کیلوگرم در سال رسیده است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه و حتی کشور با عدد‌های جهانی آن فاصله زیادی دارد، افزود: هم‌اکنون میانگین جهانی سرانه مصرف آبزیان بین ۲۲ تا ۲۳ کیلوگرم در سال است.

وی از "ماهی" به عنوان غذای سلامتی یاد کرد و افزود: برای اینکه جامعه سالم داشته باشیم، همه باید تلاش کنیم تا سهم ماهی را در سفره خانواده‌ها افزایش دهیم.  

افضلی با تاکید بر نقش مصرف انواع ماهی و آبزیان در تامین سلامت جامعه، گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی باید ۳۰ درصد از مجموع پروتئین‌های حیوانی که خانواده‌ها دریافت می‌کنند، از آبزیان باشد.

وی با توصیه به مصرف دو بار ماهی و دیگر فرآورده‌های آبزی در هفته افزود: پزشکان معتقدند با مصرف دو بار ماهی در هفته ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد به میزان زیادی کاهش می‌یابد .

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی