معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با مرصاد: مرغداران کرمانشاهی نگران تولید مازاد مرغ نباشند

 سیروس نوروزی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، از جوجه ریزی واحدهای مرغداری استان خبر داد و اظهار داشت: تا بیستم بهمن سالجاری میزان ۲ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تولیدکنندگان مرغ هیچ نگرانی بابت اضافه تولید نداشته باشند، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده اتحادیه‌های مرغداران، مازاد تولید را خریداری کنند و صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی نیز میزان نقدینگی مرغداران را تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به جوجه ریزی مرغداری‌های استان گفت: برای ایام عید و ماه مبارک رمضان مشکلی در تأمین مرغ استان نداریم بلکه استان کرمانشاه جزو استان‌هایی است که تولید مرغ مازاد دارد و به سایر استانها نیز صادر می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: تعداد ۵۷۶ واحد مرغداری فعال در استان وجود دارد که سالانه بیش از ۱۰ میلیون قطعه جوجه تولید می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد، گفت: در صدد هستیم مازاد مرغ تولیدی استان به‌صورت گرم و منجد به کشور کشور عراق صادر شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: همکاری و هماهنگی خوبی بین دستگاههای مختلف استان و همچنین تولیدکنندگان مرغ برای تامین مایحتاج عمومی مردم صورت گرفته و امیدواریم که در ایام پایانی سال و آغاز سال جدید مردم بتوانند اقلام موردنیاز خود را با قیمت مناسب خریداری کنند.

وی در پایان گفت: با توجه با اینکه قیمت مرغ گرم نسبت به مرغ منجمد پایین‌تر است لذا مردم تمایل بیشتری نسبت به خرید مرغ گرم دارند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی