رشد 67 درصدی کشفیات قاچاق

حیات غرب - سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۶۷ درصدی تعداد پرونده های کشفیات قاچاق در گمرکات استان در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده گفت :در فروردین ماه سال جاری تعداد ۱۰ فقره پرونده قاچاق در گمرکات استان به ارزش ۶۰ میلیارد و ۵۲۵ میلیون و ۸۱ هزار ریال تشکیل شده است و تعداد ۲ متهم نیز در این راستا به مراجع ذیصلاح معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: این میزان کالای مکشوفه توسط گمرکات استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد پرونده رشد ۶۷ درصدی داشته است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، عمده کالاهای قاچاق در این مدت را گاز ال پی جی و قیر عنوان کرد.

 استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود./ایرنا

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی