استاندار کرمانشاه:۱۵۰۰ میلیارد تومان طرح اقتصادی به بانک‌ها معرفی شده است / بانکهای کم کار به ریاست جمهوری معرفی می شوند

حیات غرب - محمد طیب صحرایی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که عصر پنچ شنبه با حضور معاون اقتصادی استانداری و سایر اعضا در محل سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار، مولد و مفید از راهبردهای اساسی در استان است و تمامی مدیران استان باید در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با تاکید بر تلاش مدیران بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در استان بیان داشت: بعضی از بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی دارند اما بعضی از بانک‌ها در این زمینه عملکرد خوبی ندارند از این رو تا پایان هفته آینده به بانک‌های کم کار مهلت می‌دهیم که خود را به دیگر بانک‌ها برسانند و اگر این اتفاق پیدا نکند حتماً گزارش اعلام‌عدم رضایت چنین بانک‌هایی به رئیس جمهور محترم، معاون اول محترم رئیس جمهور و بانک مرکزی منعکس خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: از هفته گذشته تاکنون بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان طرح‌های اقتصادی و اشتغالزایی برای دریافت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به بانک‌های استان معرفی شده و زمینه و بستر برای فعالیت و تلاش بیشتر برای کمک به روند اشتغالزایی در استان فراهم است.

مقام عالی استان با بیان اینکه بانک‌ها باید سرعت پرداخت تسهیلات سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی را افزایش دهند و از جلسات بعدی مبنای کار، میزان پرداخت‌ها از سوی بانک‌ها خواهد بود، اظهار داشت: تاخیر در پرداخت تسهیلات از هیچ بانکی پذیرفته نخواهد بود زیرا هدف از تشکیل بانک‌ها کمک به رونق و رشد اقتصادی است.

وی بیان داشت: بانک‌ها باید تلاش کنند که سرعت پرداخت تسهیلات سرمایه گذاری، تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی را افزایش دهند و میزان تلاش بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، در جلسات بعدی این کارگروه رصد خواهد شد.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: با جذب تسهیلات فعلی، باید خود را برای جذب تسهیلات جدیدتر آماده کنیم زیرا استان زمینه بسیاری برای کارکردن و فعالیت دارد.

وی همچنین بر پیگیری لازم در راستای تهیه طرح جامع گمرک خسروی تاکید کرد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی