«سرابگرم» سرپل‌ذهاب یکی از مناطق نمونه گردشگری استان کرمانشاه

ایام نوروز 93 سرابگرم سرپل ذهاب پذیرای مهمانان خواهد بود .

محمدرضا ستایش فر معاون گردشگری استان کرمانشاه گفت : منطقه نمونه گردشگری سرابگرم سرپل ذهاب با شماره مصوبه 226012/ت 41924 در مورخه سوم اسفند ماه سال 1387 مورد تصویب دولت قرار گرفت.

 وی ادامه داد: منطقه نمونه گردشگری سرابگرم واقع در شهرستان سرپل ذهاب، نزدیک روستای سرابگرم، یکی دیگر از 50 منطقه نمونه گردشگری استان کرمانشاه است که دارای ویژگیهای قابل توجه ای جهت سرمایه گذاری است.

 ستایش فر با اشاره به قابلیت ها و مزیت های این منطقه نمونه گردشگری، اظهاکرد: تنوع اقلیمی و وجود مناظر طبیعی بسیار با آب و هوایی دل پذیر، وجود مناطق حفاظت شده در سطح شهرستان سرپل ذهاب، امکان بهره مندی گردشگران علاقمند به حیات وحش گیاهی و جانوری، وجود کوهستانهای متنوع با قابلیت های مختلف گردشگری، وجود رودخانه های متعدد و همچنین آب های جاری، برخورداری روستای دیره به عنوان نزدیکترین روستا به خانه بهداشت و پزشک و ... تنها بخشی از مزیت ها و قابلیت های بالقوه منطقه نمونه گردشگری سرابگرم سرپل ذهاب است.

 وی یادآور شد: تاکنون هیچ گونه سرمایه گذاری خاصی در این منطقه نمونه گردشگری صورت نگرفته است لذا شرایط بسیار مساعدی برای سرمایه گذاری در ابعاد مختلف دارد.

معاون گردشگری استان کرمانشاه در خصوص زمینه هایی که برای سرمایه گذاری در این منطقه نمونه گردشگری وجود دارد، افزود: در این منطقه نمونه گردشگری زمینه سرمایه گذاری برای ایجاد و احداث کمپینگ، ویلا، احداث مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، احداث تالار پذیرایی، احداث پارکینگ عمومی، احداث ساختمان های جنبی و ... وجود دارد.

وی در خصوص زیر ساخت های مورد نیاز در این منطقه نمونه گردشگری، گفت: آب، برق، گاز، جاده آسفالت و پوشش ارتباطات ماهواره ای از جمله زیر ساخت هایی است که در این منطقه نمونه گردشگری به وجود آن ها نیاز است.

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز از سرمایه گذاری در این منطقه نمونه گردشگری حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی